Gå till innehåll
lördag 16 november 2024
sierra

rycker vafför dådå

Rekommendera Poster

hej på dig jag kom över en billig penta 40 kusar års ca 80 talet problemet är dock att den rycker precis som den tappar drivningen ca en tiondels sekund, jämn och fin tomgång håller planing och toppvarv för övrigt ,kan det vara klokopplingen som är väck? tacksam för svar och ideer samt hur man tar isär nedre växelhuset

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej ! Det kan sitta en gummipropp mella proppellern o axeln som skydd mot grundstötning( kommer inte på vad det heter !!:-( ) Kolla hur den mår. Kan var att propellern taggar över. Har själv en sådan , fast jag har ju en suzuki iofs...... /Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm har du provat att justera vajern till växeln hadde liknande problem med min p700. det kom när jag hadde varit på och skruvat då backen var svår att få i. det verkar vara liten tolerans på i och ur av växeln. menar du få loss växelhuset från riggen eller isär i delar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

klart intressant ska kolla era tips! jag vill montera av hela nedre huset eller vad det nu heter sitter växelstaget fast ända ner till det huset eller gör jag fel som tror att det bara är att skruva bort muttrarna till huset

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte för att det tillför någon lösning utan mest för att det kan pigga upp, kan jag delge er den fenomenala lösning en marinverkstad gav mig när jag ringde och hade probelm med en tidigare båt med en vp550 offshore bakpå. Motorn ville inte alltid vara med från tomgång till fullgas, utan böade ner sig, något som kunde vara rätt irriterande när man drog vattenskidor. Vi hade isär nästan hela motorn och böt det mesta på andras inrådan utan att det blev bättre. När jag beskrev problemet svarade mekanikern kallt: -Du grabben, köp en lång tamp, knyt fast den i motorn och använd den som bojtyngd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På 700 är det en liten lucka att ta bort på riggen så sitter det en skarv på växelstaget som skruvas av mitt på ungefär piss lätt att ta bort mycket pilligare att få dit när du skall sätta tillbaks den :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, det skulle kunna vara ett el fel på tändningen, eftersom det kommer och går så snabbt. Kan vara någon av tändspolarna, jordfel eller liknande. De äldre modellerna hadde brytarspettsar och kondensatorer (under svänghjulet) som kan ge upp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nej säg inte ordet elfel jag får kalla rysningar och ståpäls mm. nu behöver jag nån som kan utesluta att det är elfel :cry:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du får väl köra den på tomgång jämt. Släng ut ett fiskespö och ta en pilnser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...