Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
sea-ray_230

KBVs nya specialstyrka mot 0,2

Rekommendera Poster

Gäst blondbella

Är nog ganska lätt föreståligt det är ju trots allt de som gör det första bemötandet ?

Dessutom är de inte de som bestämmer uppdraget och i många fall får de utföra en uppgift som de inte sympatiserar med. Och detta medför att de inte agerar korrekt. 

Tyvärr en som vet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Återigen: Det är inget fel på KBV eller sjöpolisen. Ej heller på trafikpolisen när de står med fartkameror.

Felet är attityden hos dem som tror att världen är emot just lilla dem som vill kröka till på sjön som de alltid gjort, eller som vill kunna blåsa rent bilen i överljudsfart. Vadårå? Jag har ju kontroll juh!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Haha du verkar ju va en kul och possitiv typ... Mera poliser mer Stasi heja .. vad är egentligen ditt problem med individuellt ansvarstagande och personlig frihet..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

blondbella

Jag har kanske haft en otrolig tur i mina relationer med dessa myndigheter, eftersom jag aldrig upplevt att jag blivit dåligt bemött.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Klara du inte av det själv eller . Är det egentligen du som behöver hjälp ???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

blondbella

Var det riktat till mig så förstod jag inte vad Du syftar på i sista inlägget. Vill Du vara snäll och förklara?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

...ett stramt intryck!

Nej, må så vara att du inte förstår. Ditt inlägg är ju ett skönmålande så det lämnar en specifik fråga kvar: Vad är din relation till detta KBV?

överordnad och underordnad - vad menar du med det?

Bild: det riktiga Kustbevakningen; inga blekblonda kopior utan det rätta virket!

post-10022140-1394237319,2878_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till alla som är inne och käftar i denna tråd:

Det är fredagkväll och 0,2-hatarna har inte 0,2 just nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Hahah nää vi har minst 2,00... Respekterar dig även om du är min motstådare i detta fall, du har ju iallafall humor yes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

2012

Vid vissa tillfällen sammarbetar myndigheter med privata till sjöss. Nu vill jag inte hålla en föreläsning för Dig om hur och varför för jag är inte ens säker på att Du förstår vad jag skriver.

Om Du har svårt att acceptera att man kan ha en god relation med Svenska myndigheter bör Du nog söka hjälp.

Och Du 2012 jag var inte den som blev ordningsman i klassen när jag gick i skolan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

2012

Nu ska jag förklara skillnaden mellan Dig och mig.

1. Ingen av oss slickar myndigheter i röven.

2. Jag pissar inte på myndigheter.

3. Du får ett inkontinesproblem när Du ser en uniform.

Har Du förstått nu?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Blir bara rörigare o rörigare.. antagligen eftersom jag är över 0.2 eller var det 2,0 ??

Jo vad jag menade tror jag ..ööhh  det är myndighetspersonen som kontaktar dig och som du beter dig blir du bemött...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

blondbella

Så är det, KBV/Polisen/Tullen kontaktar mig och det har jag aldrig haft något problem med. Vad jag kan förstå har de heller aldrig haft något problem med mig. Vi har alltid kunnat skiljas til sjöss i fullt samförstånd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jobbar du på KBVs byråkratiska avdelning där humor är förbjudet?

Relax och slappna av på sjön. Köp gärna en bok om roliga historier och ironi så ska du se att livet blir färggladare istället för betonggrått hårt

Mvh

Sjöö

Hoppsan igen\cool\http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/shades_smile.gif\ title=\cool\ width=\20\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här har kustbevakningen fullt upp att jaga privatpersoner som nätfiskar så vi kan fortsätta köra i fyllan i lugn och ro....

.....fast det gör jag inte, bara retas :-)

Undra om folk skulle vara lika kategoriska om vi satt runt ett bord och pratade?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Vad skulle kunna passa här som replik? Jag funderar och nu vet jag, håll i dig:

Är du dum på riktigt eller gör du dig bara till ?

Förresten... inkontinesproblem, vad är det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

När Hemingway ryter till står blixten stilla!

Jag vet inte om det bara är jag men du skriver på ett sätt som gör att man liksom inte riktigt tror på det du skriver. Du är inte det minsta konkret så jag tror personligen att det ligger något annat bakom dina utläggningar.

Det gulliga sättet som du blir oförskämd på tilltalar mig lite så fortsätt med det - det stör mig inte det minsta men det kan finnas en risk att omgivningen sätter pekfingret mot pannan... och snurrar det (ja inte pannan utan pekfingret).

Ja du fattar... nog inte!

post-10022140-1394237319,4221_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Instämmer; detta forum borde ha fler Soumi-batti och färre...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Så är det, KBV/Polisen/Tullen kontaktar mig och det har jag aldrig haft något problem med.

Så vad är killens verkliga problem?

Bild: Hemingway,inte författaren men väl debattören när han är i sitt essä!

post-10022140-1394237319,4705_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, har aldrig gjort å kommer ej heller att göra detta.

Varför är du intresserad av det?

Varför ska jag köpa en bok med roliga historier och ironi?

Är det bara för att jag inte förstod just DITT ironiska skämt?

Jag ser heller inte livet som betonggrått, bara för jag tycker ditt inlägg var patetiskt.

Med vänlig hälsning,

Laand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just sådan här trådar som MG behöver. Annars blir livet alltför grått.   heart

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå vilken underbar tråd, garvar en hel del \wink\http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/wink_smile.gif\ title=\wink\ width=\20\ /> varför tar en del detta på allvar det är väl kul om nån kan skoja lite också. Kör på påminner lite om tråden propplådan, till alla skratta var med och ha KUL !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Önskar att jag var som uppenbarligen många av de som är för 0.2 lagen är. Full vid 0.2! Lyckostar! wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just så är det.

0,2 lagen är en lag som är avsedd för asiater (Japan, Kina, Korea). De tål nämligen alkohol sämre än folk från västligare länder (t.ex. Sverige)

Sök på Asian Glow så hittar man sådant här 

http://www.yalescientific.org/2011/04/what-causes-%E2%80%9Casian-glow%E2%80%9D/

Är det någon form av förberedelse för övertagande av landet från Kina?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

crab

Jag har redan förberett mig om någon annan tar över Sverige. Därför har jag helskägg, har Du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Återigen har de som snackar om att vad skoj det skulle vara att vara full vid 0,2 missat poängen.

Trixet ligger inte i att hålla koll på promillehalten om man ligger över eller under en viss gräns, trixet ligger i att ge fan i att dricka alkohol innan eller under en båttur.

Verkar svårt det där för vissa. Rör inte min sprit era djävla myndighetspersoner eller vadå? Patetiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

Suomi

Du har rätt!

Dessutom har jag svårt att förstå varför andra hackar om att jag har en bra relation till myndigheter?

Ska det vara en sport att göra sig ovän med andra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...