Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025
sea-ray_230

KBVs nya specialstyrka mot 0,2

Rekommendera Poster

Gäst Hemingway

crab

Jag speglar mig varje morgon med en afganhatt. Men jag har ännu inte börjat odla vallmo.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Soumi. Någon nämnde ironi tidigare i tråden :)

För övrigt kommer jag fortsätta köra båt efter några öl. Varför? Jo jag är inte berusad efter ett par öl och min förmåga att köra båt har inte försämrats

Den dagen det blir båtkörkort kan jag först förstå att det också kan finnas en 0.2 lag till sjöss

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Cappi, alla gör sina val. Enda problemet är väl att begreppet några öl med grabbarna är en myt. Fråga Thure eller ännu bättre; hans fru.

Hoppas inte jag ligger på svaj med mina barn när du kommer dönandes med din orangerostiga Floridabåt i 30 knop efter 8 STÖL på Värmdö Golf.

Åscht hellvete med 0,2-regeln. Jaaag vet vad sja gör asså konstapeln. hick

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Eeehh svallet blir alltså större efter 2 bärs . Är ingen större fan av billiga USA båtar men har aldrig hört talas om en rostig Bayliner el Searay tror nog att logiken saknas här ..

Kanske klarnar om du tar ett par bärs wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä svallet blir förmodligen inte större men omdömet utav att kanske ta det lite lugnare blir sämre. Och det tror även jag att Du fattade att han menade men men ..............

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

blondbella

Om det står 5 knop i sjökortet så måste man inte hålla 5 knop. Är det fri fart behöver man inte hålla full gas. Man får köra långsammare om omständigheterna så bjuder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

blondbella

Jag kan förstå att efter två bärs är det svårt att se den där lilla 5an, men det är ingen ursäkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Tack för att du förklarade det ”obegripliga” inlägget.

Men och andra sidan verkar inte du förstå mitt heller.

Ibland kan de vara bra med lite lite självdistans.

\wink\http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/wink_smile.gif\ title=\wink\ width=\20\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ytterligare en humorbefriad person! Läs på om ordet ironi så kanske det går bättre i fortsättningen. Slappna av Soumi, så blir livet mycket trevliigare både för dig och omgivningen. Detta är ju inte en seriös tråd. Här har man ju lite kul på varandras bekostnad!

Mvh Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En del här i denna tråd skulle kunna vara goda företrädare för NTO wink cool, kanske att tuff cote dinol behandling är ett nytt företagande för floridabåtar rostande sådana då ! cheeky

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nice, det kan jag gärna göra. Du själv kanske skulle kika på ordet långsinthet eller konsten att tjata livet ur sin omgivning.

Ok 0,2-slaget är förlorat, men va fan påt igen med en ny tråd, skam den som ger sig. Kalla det för ironi, men vi alla vet att det är blodigt allvar för de som är emot 0,2-lagen.

Nån form av skum prestige att stora massan inte tycker om fyllestyrare. Lika litet på sjön som i trafiken. Men bara nååågra öl då? Jag veeet att jag har kontroll juh! Som Ture som dörjade makril med en låda öl som enda proviant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Se det inte som att du förlorat slaget, se det som att du är välkommen till de som vågar kritisera felaktigheterna med en lag ingen behövdeyes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltså vem är Thure??? Verkar finnas två också. En som stavar med h och en utan

Hallå? Thure? Ture? Nån som jobbar på KBV kanske?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Väcka opinion gör man knappast genom personliga påhopp :).

Min båt är 9,87 m lång och har en maxart på 7 knop. Med Peke är den ca 10m. Innebär det att jag inte får framföra båten med 0,2 promille eller mer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilka goa slutsatser de tas när man inte tycker det OK att ta ett glas vin eller en öl och sen köra båt.

Man har ingen humor!

Man saknar ironi!

Man jobbar tydligen på KBV.

Man är företrädare på NTO.

Man vågar inte kritisera felaktiviteter.

Vojne, vojne...

Med vänlig hälsning,

Laand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Peke och badbrygga räknas ej in i skrovlängd så du kan mao om du hanterar din båt på ett säkert sätt utan fara för dig själv eller andra i kända vatten klara dig med 2.0 men om du inte klarar av innan nämnda och orsakar en olycka med 0.1 så åker du dit

Så mao öva på att köra full. Ha ha ha

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så då vet inte vem Ture är som du hänvisar till i tråden. Om du inte ens vet vem du själv pratar om hur ska då någon ta dig seriöst? wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det kommentaren till mitt inlägg du skrivit eller....

...har du blandat ihop mig med signaturen Snoilsky?

Det kanske är svårt när det är mycket att hålla reda på..

Mvh

laand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var där den hamna när jag citerade Snoilsky  av nån underlig anledning surprise

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

wink

voine-voine!

post-10024382-1394237569,0324_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inget inlägg i debatten bara ett roligt klipp med en lite onykter person på en båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...