Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
sea-ray_230

KBVs nya specialstyrka mot 0,2

Rekommendera Poster

KBV kommer från i sommar att sätta in elitstyrkan i kampen mot dom som tagit ett glas vin eller en öl och sedan kör båt. Dessa grovt kriminella alkolister som vinglar fram helt utan kontroll kommer att sättas åt ordentligt med hjälp av deras nya flotta.

post-10007492-1394237318,6526_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och naturligtvis har dom valt en båt under 10meter och 15 knop så att dom kan vara på fyllan själva, typer!wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

Kommer försvaret att bidra med en motsvarande insatsstyrka i Adenviken?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen sätts det in lite krafttag så man kan känna sig säker på sjön!

Jag kan inte tänka mig något bättre att lägga skattepengar på än denna grova brottslighet som är ett stort hot mot vår  existens.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Jag tycker nog att det är den här typen av fartyg som Kustbevakningen ska ha för att matcha deras ego.

post-10022140-1394237318,7585_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul bild!

I övrigt hoppas jag innerligt att du har fullständigt rätt i att de satsar på att få bort fylleristerna från sjön. Det blir en solklar win-win då. Mer skärgård över åt ansvarstgande båtägare och mer pengar till statskassan.

KBV skulle ha ett 90-konto där man kunde trycka in någon hundring extra i månaden.

Det skulle även vara kul att sponsra en båt med sitt dödsbo. Namnge den till Stoppa fyllona! eller liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, jag får nog garva litet i mjugg medan jag skyfflar in mina kol. devil

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om att fylleri på sjön ska bekämpas. Hittar bara inte kopplingen till 0,2 lagen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låt nu inte detta bli till en för eller mot tråd med hätska inlägg. Se det som en rolig 0,2 tråd med mycket skämt och ironi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den kanske kommer med någon klippsk debbatör. Ironin från min sida är att jag faktiskt ser på KBV och 0,2 på så sett som bilden illustrerar. Jag tar det inte på allvar medans dom har blivit Sveriges Navy Seals \cheeky\http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/tounge_smile.gif\ title=\cheeky\ width=\20\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra, skönt att jag varit så tydlig att alla har förstått...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På tal om klipsk (stavas faktiskt så) och debattör (stavas så) tror jag du begär för mycket av de som tycker som du.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och så här ska man göra för att klara rekryteringen till alla nya båtar man behöver för att täcka Sveriges alla kuststräckor.

post-10001667-1394237318,9436_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker är mycket bra att fyllan på sjön bekämpas med alla medel.

Att då raljera med ord som elitstyrka och därtill lägga en löjlig bild, som varken har att göra med KBV eller nuvarande lag, är bara patetiskt.

Jag utgår ifrån att KBV kommer göra ett bra jobb med både rätt personal och rätt utrustning.Vill inte du också det?

Mvh

Laand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppsan. Mitt humoristiska inslag passade tydligen icke humorister som ser allt allvarligt grått, Men det bjuder jag på. Tänk vad tråkigt det måste vara att reta upp sig och bli arg på alla som berättar en rolig historia eller av misstag tittat på tex Solsidan och tycker det är ett fasansvärt förnedrande av dom som bor där.

Slappna av. Ett leende förlänger livet. Allt är inte allvar devil

Trevlig helg på er, och ge er inte ut på trottoarerna med mer än 0,2 promille under västen. Ni kan kollidera med en nykter fotgängare apraka som ni är efter 2st 33 cl öl.

Hoppsanangel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Eftersom KB inte längre skall utföra ngt vettigt utan endast terrorisera Svensson så är ju utrustning enl. bifogad bild fullt tillräcklig. Inga flashiga dyra fartyg behövs o dessutom en stadig inkomst i form av böter. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Sea-ray_230!

1) Jag tycker inte att det är humoristiskt!

2) Jag ser inte allt i grått!

3) Jag retar inte upp

4) Jag är avslappnad

5) Allt är inte på allvar

Jag tycker bara att det här inlägget och påhoppet du gjorde nu på KBV är pateiskt.

Trevlig helg, med både mer eller mindre promille-halt än 0,2 under västen.

Mvh

Laand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

crab

Kvinnor med breda rumpor lever länge, män som talar om det för dem lever inte lika länge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Hahaha  kul att ngn har humor på detta forum laugh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Vv förklara vad ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Går det att beställa lite ny attityd till dessa små grabbar som tydligen inte fick bli poliser?

Jag har tidigare hållit 100% på KBV och jag är emot alkohol till sjöss, till 100%. Den här sommaren som gick har min bild av KBV raserats och idag har jag bara kvar den där underliga minnesbilden av ett medborgargarde i en lite sketen förort.

Nej, Kustbevakningen har en atttitydfråga att ta hand om!

http://hejakustbevakningen.se/index.php/the-news/72-qkustbevakare-vaerldens-baesta-jobbq

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

1. Nej, humor är kanske inget för dig, valfritt!

2. Jo, men du märker det kanske inte!

3. Nej, inte mer än flera kanske.

4. ...men inte nu och inte här!

5. Men allt du skriver är på allvar...

Min alldeles egna punkt 6. Jobbar du månne på detta... eh... ja vad ska man kalla det; KBV; KinkigaBefälsVerket?

Bildkommentar: Här har Kustbevakningen tagit en rysk ubåt för fortkörning i u-läge!

post-10022140-1394237319,1906_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

Jag förstår inte riktigt problemet med KBV och Polisen. Jag har sammarbetat med dem vid flera tillfällen både som överordnad och underordnad dem. Dessutom har jag som privatperson varit utsatt för deras myndighetsutövning. Jag har ALDRIG någonsin haft något problem med dessa. Om det beror mig eller dem vet jag inte. Jag tror dock på att som man bemöter andra blir man själv bemött.

Jag kan hålla med om att en del av dessa enskilda myndighetsutövare gjort ett stramt intryck, men det är inte deras uppgift att få mig på gott humör. Dom har gjort sitt jobb efter de direktiv de fått och det har de gjort på ett korrekt sätt hos mig.

Jag har också blivit utsatt för tullens hantering både i sverige och utomlands. Inte heller dessa har jag haft problem med, inte ens när jag haft narkotikahundar snusande i båten.

Jag förstår faktiskt inte den negativa bild som uppmålas av våra myndigheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...