Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
Mats64

Måla om S-drev

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har letat i forumet men inte hittat vad jag söker så jag prövar med egen fråga! Mitt S-drev är sprucket och fult i färgen och jag tänkte därför slipa ner det och måla om det. Vad skall jag ha underst mot aluminiumen? Räcker det med Epoxi färg några lager och sedan drevfärg mot växtligheten?

Någon som har tips på vilket som är bäst att använda?

Hälsningar/MD

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har väldigt god erfarenhet av Jotun Aqualine. Det ska man först måla med en grundfärg (som Jotun tillhandahåller) och sedan lägger man på två lager med Aqualine antifouling

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har för mig att Jotuns grundfäg består av vinyl - epoxy borde fungera lika bra tycker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade också valt någon epoxi, t.ex. VC Tar2 eftersom den är slät utan slipning.

Ovanpå det hade jag för att säkra elektrisk isolering mot kopparn i bottenfärgen lagt ett par lager VC Primer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lägg 5-6 lager epoxygrundfärg, våtslipa och avsluta med någon typ av kopparfri bottenfärg..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lägg en zinkgrundfärg som skyddar mot korrosion så att ditt drev inte äts upp. Detta är gjort orginal, och sedan sprutar du med orginalfärg som finns att köpa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...