Mats64 0 Postad 13 November , 2012 Hej! Jag har letat i forumet men inte hittat vad jag söker så jag prövar med egen fråga! Mitt S-drev är sprucket och fult i färgen och jag tänkte därför slipa ner det och måla om det. Vad skall jag ha underst mot aluminiumen? Räcker det med Epoxi färg några lager och sedan drevfärg mot växtligheten? Någon som har tips på vilket som är bäst att använda? Hälsningar/MD Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 13 November , 2012 Jag har väldigt god erfarenhet av Jotun Aqualine. Det ska man först måla med en grundfärg (som Jotun tillhandahåller) och sedan lägger man på två lager med Aqualine antifouling Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mayreaux 0 Postad 13 November , 2012 Har för mig att Jotuns grundfäg består av vinyl - epoxy borde fungera lika bra tycker jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
breckan 19 Postad 13 November , 2012 Jag hade också valt någon epoxi, t.ex. VC Tar2 eftersom den är slät utan slipning. Ovanpå det hade jag för att säkra elektrisk isolering mot kopparn i bottenfärgen lagt ett par lager VC Primer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Karljohan 0 Postad 28 November , 2012 Lägg 5-6 lager epoxygrundfärg, våtslipa och avsluta med någon typ av kopparfri bottenfärg.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 28 November , 2012 Lägg en zinkgrundfärg som skyddar mot korrosion så att ditt drev inte äts upp. Detta är gjort orginal, och sedan sprutar du med orginalfärg som finns att köpa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser