Flipperpetri 2 Postad 12 November , 2012 Hej alla Flipper vänner! Nu har jag beställt denna, hoppas att den underlättar för min bruce kopia. 7,5 kg Vad tror ni? 720 kr ink frakt Fakta: Helt mekanisk draggfällare/ankarfällare i syrafast rostfritt stål. Klarar ankare med vikt upp till 15kg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 12 November , 2012 Har själv elektriskt ankarspel, men en bekant har en sådan du köpt och helt klart underlättar det att bara behöva koncentrera sig på att köra in mot land och rycka i snöret när det är dags att droppa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 12 November , 2012 Säljs dom fortfarande? Köpte ett på Biltema för många år sen och var mycket nöjd, underlättar mycket o den fungerade utmärkt under dom 3 år jag hade släppet monterat på en 24 resp 26 fotare. Två saker....se till att när Du tar upp ankaret lägger linan snyggt i boxen annars kan det strula o att, vilket jag inte gjorde, ser till att Du kan koppla dit/bort snöret för släppet, tom en löpare som linan träs igenom för att unvika fel vinkel när Du drar....för skarp lossnar inte släppet, sånt vill man ju undvika!!!! Finns dom kvar o isåfall var? Ett bra, billigt fungerande alt till el dito och du kommer att bli helnöjd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 12 November , 2012 Jag har funderat på att konstruera något liknande själv. Jag tänker mig dock att bara fästa en skena där Bruce- eller Danforthankarets raka del vilar i ett läge så det glider ned när spärren dras. Vi har en väldigt bra lodrät båge på badbryggan som skulle fungera perfekt som fästpunkt. Förr kunde man ju köpa bagageluckeöppnare som bestod av en kraftig elektromagnet. Denna kopplades till själva låsbygeln på insidan av bagageluckan så när knappen på intrumentbrädan trycktes in drog magneten till och luckan öppnades. En sån skulle ju vara lite trevlig i den här applikationen! Fast den klarar antagligen inte en marin miljö så bra...dessutom har jag inte sett en sån på väldigt länge och jag vill inte ta den som sitter i min veteranbil. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elektrikarn 123 Postad 12 November , 2012 Finns redan,heter Butler http://www.ankraprodukter.se/ Med vänlig hälsning, Torbjörn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 12 November , 2012 Jodå, den har jag sett...men jag gillar att klura ut lösningar och sedan tillverka dessa saker själv. Då kan man anpassa den nya prylen till befintliga förutsättningar istället för tvärt om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 13 November , 2012 Upprepar min fråga...var köpte Du den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dixie32 1 Postad 13 November , 2012 Kanske här http://www.tool-teknik.se/ dom säljer den dessutom på tillbud för 590:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tess 2 Postad 14 November , 2012 Ska den monteras så? På bilden ser det ut som ankaret ligger under vatten. Måste bli ganska mycket motstånd och påfrestning på grejerna under färd. Eller det kanske inte ska vara så? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 14 November , 2012 Tanken är nog att man hänger dit ankaret i god tid när man är på väg in mot ankarplatsen. Vid färd är det undanstuvat någon annanstans. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 14 November , 2012 Tess Det ser ut som en dragg. Den är säkert ihopfälld och sjöstuvad i kistan tillsammans med ankarlinan under gång. Meningen är nog att man förbereder ankringen med draggen hängande i fällaren. Därigenom kan man enkelt fälla ankaret i just rätt ögonblick. Däremot skulle jag om det var möjligt montera fällaren närmare akterspegeln för att få största möjliga plats för fötterna på badplattformen. Jag skrev om möjligt....vilket jag menar att flyna på draggen inte kommer i kontakt med drev eller annat så att skada kan uppkomma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 14 November , 2012 Flintstone Två hjärnor, en tanke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tess 2 Postad 14 November , 2012 Där tänkte ni nog rätt båda 2. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 14 November , 2012 Kanske ett ankarfällarstek: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser