Crona 4 Postad 12 November , 2012 Var är Zinkanoden i MD21B placerad? Hur ofta bör man byta denna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 12 November , 2012 Här har Du mycket matnyttigt Så även zinkanoden i Din motor. http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7742100-26-13883.aspx För övrigt följer jag Din hemsida med nöje. Sitter här och funderar om Du möjligtvis kan vara släkt med den nu bortgångne Gunnar Crona från Lund? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 12 November , 2012 Zinkanoden är nr 48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 12 November , 2012 Tjena,, skoj att du följer bloggen.. Nä,, det är ingen jag är släkt med.. inte vad jag vet iaf =) Ska kolla hur den här anoden ser ut till våren.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 12 November , 2012 Gunnar Crona var bas på instrumentmakarverkstan på Lasarettet i Lund 1970 när jag jobbade där. Han var redan då till åren kommen men en mycket duktig finmekaniker av den gamla stammen. Crona är ju inte så vanligt och speciellet inte om båda är från samma region, därav min fråga. I den länken hittar Du nog mycket matnyttigt när det gäller Din motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 31 Juli , 2013 Finns det fler än en zinkanod på denna motor (MD21B).. hur är det med drevet? Funderar på den ingängade skruven på bild.. eller är det bara avtappning av sjövatten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser