Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
mansmag

Motorservice Uppsala

Rekommendera Poster

Jag har en Flipper 510 med en Mercury 50. Allt från -78. Köpte den i somras och nu ska den såklart vinterförvaras. Jag skulle helst vilja fixa med motorn själv men är osäker på rätt mycket. Letar därför någon som är haj på detta som kan fixa det åt mig. Det bästa är om jag kan vara med och lära mig ett och annat. Självklart till ersättning.

Tar gärna tips på rekommenderade mekaniker som kan vara bra till hands när det gäller gamla motorbåtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway

Jag förstår att Du vill lära Dig att mecka själv, men tänk Dig in i mekanikerns situation. Om han lär Dig och alla andra vad han kan så rationaliserar han bort sig själv. En mekaniker sa en gång till mig Skruv 50 öre, veta var den ska sitta 500 Kr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror nog varven tjänar en hel del pengar på hemmamekare som inte vet vad de pysslar med o gjort bort sej oxå :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du vill lära dig göra vanlig service finns det en massa filmer på Youtube hur man byter olja i och impeller gör service på en  utombordare så sök på t.e.x replace lower unit gear oil

/Kenbja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tänkte mest på om det finns någon hempulare som vill tjäna en slant. Känner ni till någon båtmek som gör arbete utan demo då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...