mansmag 0 Postad 12 November , 2012 Jag har en Flipper 510 med en Mercury 50. Allt från -78. Köpte den i somras och nu ska den såklart vinterförvaras. Jag skulle helst vilja fixa med motorn själv men är osäker på rätt mycket. Letar därför någon som är haj på detta som kan fixa det åt mig. Det bästa är om jag kan vara med och lära mig ett och annat. Självklart till ersättning. Tar gärna tips på rekommenderade mekaniker som kan vara bra till hands när det gäller gamla motorbåtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 12 November , 2012 Jag förstår att Du vill lära Dig att mecka själv, men tänk Dig in i mekanikerns situation. Om han lär Dig och alla andra vad han kan så rationaliserar han bort sig själv. En mekaniker sa en gång till mig Skruv 50 öre, veta var den ska sitta 500 Kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 12 November , 2012 Tror nog varven tjänar en hel del pengar på hemmamekare som inte vet vad de pysslar med o gjort bort sej oxå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 12 November , 2012 Om du vill lära dig göra vanlig service finns det en massa filmer på Youtube hur man byter olja i och impeller gör service på en utombordare så sök på t.e.x replace lower unit gear oil /Kenbja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mansmag 0 Postad 12 November , 2012 Jag tänkte mest på om det finns någon hempulare som vill tjäna en slant. Känner ni till någon båtmek som gör arbete utan demo då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mekar-anders 0 Postad 13 November , 2012 Pm:a mig, jag skulle kunna hjälpa dig samt instruera hur du gör. Bor i trakterna runt dig. Mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser