Gäst 2012 Postad 11 November , 2012 Någon som har erfarenhet av att krympplasta sin båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 12 November , 2012 Jag fick min båt inplastad när hallen jag hade båten i rasade och man fick flytta ut båten i snöyran. Dels fick jag betala rätt mycket tycker jag, kostade omkring 5000:- (fast jag fick tillbaka pengarna för hallförvaringen), dels blir det helt tätt och det bildades en del kondens i båten. Tilläggas kan att jag hann inte sätta in någon fuktslukare, vilket kanske hade löst det problemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 12 November , 2012 Tja, Vi krymplastar ca 100 båtar per år så det har jag. Vad undrade du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst 2012 Postad 13 November , 2012 Hur stabil är denna plast ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 13 November , 2012 Det finns olika kvalitér beronde på båtstorlek. Viktigt är dock att man reglar upp onder för att få rätt fall samt att ventilationsgaller sätts i. Dock så rekomenderar jag bara krympplastning på mindre båtar uten stoppningar, trädetaljer, mm. Om man inte ställer in ett hav av torrbollar så klart. Gör man fel med ventilation så kan man få stora mögelproblem så små öppna båtar passar det bäst till samt nya direkt från fabrik så klart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 13 November , 2012 Den plast som används på USA båtar som importeras är väldigt stabil. Har flera gånger gått på alla fyra på plasten utan att det går hål eller töjs något nämnvärt. Antar att det typ är samma som används här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser