iwar 0 Postad 30 Januari , 2005 Finns det nån som seglar Magnum i Vänern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvenA 0 Postad 1 Februari , 2005 Iwar, Verkar vara klent med Magnum i Vänern. Eller??? Tänker själv eventuellt sjösätta i Jönköping, segla via Göta kanal upp till Kristinehamn i sommar. Då blir det ivarjefall en magnum i Vänern! SvenA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iwar 0 Postad 1 Februari , 2005 Jo då blir det två , tänkte vara på Vänern med min har oxå tänkt mig ett besök lite nedaför lusasken! .:-) Jag tänkte sjösä.. i Arvika sen åka vikingaleden ner till Säffle och sen lägga båten i Liljedahl! Där jag ordnat med bryggplats det är nästan spikat! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 5 Februari , 2005 Vänner, ska vi planera en eskadersegling i Vänern till sommaren? Har oxå planer på att ta mig dit upp ett par veckor. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iwar 0 Postad 5 Februari , 2005 Ja det vore väl kul så mycket som vi språkats i vinter Tänkte du låta Magnumen åka kärra upp eller tar du Göta älv? Läste nånstans att älven förr var den naturliga gränsen mellan Svedala & Norge Jag tror det finns en hel del evenemang i & runt Vänern bl.a grums har visst kvällstävling varje onsdag! jag ska ligga i Liljedahl som är nära grums Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 5 Februari , 2005 Givetvis blir det älven isåfall. Har en kamrat som har sin Magnum i en hamn strax norr om Mellerud, Tyvärr har han inte gått med här än. Min båt låg ju tidigare i Tösse och ännu tidigare i Mariestad, så det blir väl lite av ett återseende isåfall. Är lite nyfiken på området runt Torsö och däromkring. En annan kamrat har sin motorbåt nånstans vid Lidköping, så det kan bli lite att besöka om det nu blir en tur. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Birdie24 Postad 16 Februari , 2005 Kan rekomendera er att besöka Ekens skärgård(Kållandsö) Norr om Lidköping,och även Lurö mellan Kållandsö och Värmlandsnäs! Hälsningar Birdie24 / Kålladsö Marina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 16 Februari , 2005 Hej Kan bara hålla med Birdie24, mycket fina plaster. Glöm då inte Djurö med sina hjortar. Hela skärgården i norra Vänern mellan Liljedal och Kristinehamn är också värt att besöka. Det finns ju bara 22 000 öar (inkl förmodligen också skär) i denna vår största insjö att välja på. Välkomna! Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 16 Februari , 2005 Ursäkta att en motorbåt tränger sig på här ... :-D ... men jag har hemmhamnen utanför Karlstad, och visst har jag sett Magnum på Vänern Och om ni nu ska segla på Vänern så kan ni ju bara inte missa ett besök hos Sola i Karlstad :-tackar Har ni motor på båten kan jag rekommendera en riktigt annorlunda tur in till Karlstad, nämligen via Dingelsundsfåran in till stan ... riktigt häftigt delta att ta sig igenom .... nästan :-/ som träskmarkena i Lousiana :-nojd Råkar ni se min HR (se bilden) så hoppas jag att ni vinkar :-tackar mvh // mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iwar 0 Postad 16 Februari , 2005 Hej Mats! Inga broar eller andra Masthinder då! Planerar ett besök i Skoghall så deltat kanske får ett besök med! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iwar 0 Postad 17 Februari , 2005 vägar ser ja men du kanske vet frihöjd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvenA 0 Postad 19 Februari , 2005 Den här diskussionen värmer en utvandrad värmlännings hjärta! Iwar, Wille: Vilka veckor kan bli aktuella för Vänersegling? Iwar, jag känner till Liljedal, var på väg köpa hus där en gång i tiden. Verkar vara en mycket fin plats. SvenA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 19 Februari , 2005 Hej! Oooopppss ... inte tänkte jag på masthöjden .. SORRY!!! I min båt kan man ju ducka i värsta falllet :-D Det är Skoghallsvägen som kan bli problemet om ni går in via Dingelsundet ... jag har tyvär just nu ingen uppgift på segelfri höjd där. Hur höga är era master ... Man kan även gå in via Skoghallsverken, men jag tror att det även där finns en bro som man måste passera. Men innaför där vet jag att det ligger en båtklubb och jag tror mig ha sett några segelbåtar där ... Jag lovar att återkoma med bättre fakta, när jag varit ute på plats och kollat ! ... sjösättning om 1 månad :-tackar Kanske det finns någon på plats i Karlstad just nu som läser detta och har mera fakta direkt ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iwar 0 Postad 20 Februari , 2005 Svar till Sven! Jag kommer nog att vara där så mycket det går, hela sommaren havet får nog vänta:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sten Erik Holljen Postad 19 April , 2005 Hei, Jeg seiler Magnum i Vänern. Båten har gult skrog og ligger i Åmål i B-hamnen. Ring meg gjerne hvis noe er på gang vedr. seiling sammen, samling et sted eller kanskje kan vi danne en Magnum Vänern klubb? Sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst SvenA Postad 19 April , 2005 :-) Kul att lasa ditt maul Stein. Jag aterkommer om min planerade vanernsegling. Ursakata skanskan skriver fran utlandet (inga a,a,o). SvenA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iwar 0 Postad 22 April , 2005 :-) hej sten Erik! Åmål sa du! De ä inte så långt från Liljedal där jag ska ligga med min Magnum! http://www.maringuiden.se/gasthamnar/;hamn=410 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvenA 0 Postad 18 Maj , 2005 :-? Verkar som min tid inte kommer att räcka för Vänersegling denna säsong. Än är inte allt hopp ute...men vill ivarjefall flagga lite för det. Isåfall måste det bli nästa år! Jag SKALL segla hem till Värmland :-nojd SvenA under segel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iwar 0 Postad 21 Maj , 2005 Ja du är välkommen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 19 Juni , 2005 Hej Vänernseglare :-) Åter i Stockholm efter en otroligt fin sommarhelg i Karlstad! Var även ute en del med styrpulpetaren, såg jag tog en kanaltur och kollade höjderna som utlovat i ett tidigare inlägg! Tyvärr alla seglare, det är nog för lågt för era flytetyg! Jag uppskattade maxhöden till ca 4 meter på bägge inloppen (Skoghall och Dingelsundet) Men har ni någon jolle så rekommenderar jag en flodfärd :-tackar mvh // mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser