mayreaux 0 Postad 7 November , 2012 Hej! Tänkte bara tipsa om att varuhuset med de gula kassarna har riktigt bra pris på olja. Jag köpte 4 liter Castrol Edge (Helsyntet) 5W30 för 399:- Hade egentligen tänkt köra på biltemas olja i år men med tanke på att det är exakt samma pris är valet rätt lätt känner jag. Nu vet jag med säkerhet att det är en riktigt bra olja i motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 November , 2012 Jag har redan bytt och fick betala det dubbla, men med tanke på att jag slapp besöka Ullared så var det värt varenda krona Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 8 November , 2012 Är inte 5W-30 lite tunn för en båtmotor? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mayreaux 0 Postad 8 November , 2012 Förstår precis vad du menar Westfjord Detta är till motorbåten som har en VW TDI100-5. Den skall ha olja motsvarande VW 507.00 vilket är 5W-30. Tidigare var rekomendationen 506.00 / 0W-30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser