Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
Stefanaquador

Kapell med mögelsporer på insidan

Rekommendera Poster

Har efter 6 säsonger fått mögelsporer på insidan av mitt kapell till en aquador 23 DC, har någon tips på någon bra kapell renoverare som kan tvätta och impregnera? Fått ett pris på 3.600 kr och har ingen uppfattning om det priset är ok.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Priset känns lite i överkant, kolla med sjölanders marintextil i Backa, där fick jag bästa priset och var mycket nöjd med resultatet, dock hade jag inget mögel på mitt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill man lämna bort ett jobb så bör man alltid kolla med flera leverantörer. Då får man en uppfattning om vad som är ett bra pris och vad det finns för olika typer av tjänster. Frågar man bara på ett ställe så vet man inte vad man får för pengarna och ifall man betalar dyrt för lite jobb.

Mvh

Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag brukar låta kapellet torka ordentligt inomhus och sen borsta det med en torr skurborste. Då brukar mögelsporerna damma loss. Sen lite rengöringsmedel och vatten. Ett billigt gör-det-själv alternativ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett annat tips är såpa och ljummet, varmt vatten. Funkade kanon för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

6 säsonger utan love, tender & care känns inte bra; framförallt som det gäller en sådan dyr båtdetalj som just kapell.

post-10022140-1394237303,0329_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med searay.... Köp en flaska shipshape, ta lös kapellet till våren, lägg ut det på tex en altan , blanda shipshape med ljummet vatten å borsta kapellet lite försiktigt. Kostar 200 spänn ca. Mitt 10 år gamla kapell fick då leva nåt år extra pga detta, och det funkade kanon. Impregneringen höll oxå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...