Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
TobbeSthlm

Styrpulpetbåt RYDS 52R

Rekommendera Poster

Hej Någon som vet var det finns bilder på denna båt? Någon som vet något om den? Hur gammal etc. mvh Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst anders

Hejsan Tobbe!! Vet inte var på nätet man kan hitta bilder på båten men jag har själv en sådan så vill du veta något speciellt så fråga på, min båt är ca 80 men tror de tillverkades fram till typ 90. Måtten är 5,20-2,15. R i beteckningen står för reling. MVH Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Ring följande nummer till Ryds eller skicka e-post så kanske det kan finnas kvar broschyrer på båten som de kan skicka. Oftast brukar de i alla fall kunna skicka något foto av något slag om broschyrerna är slut: Telfon: 0459 - 397 00 Fax: 0459 - 397 10 E-post: info@rydsbatar.se Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen Tobbe! Har tittat på annonsen. Med 100 % säkerhet går det inte att säga om priset är bra, men låt mig säga så här: RYDS 52R, motor 40 HK TOHATSU, längd 5,20 m, bredd 2,20 m, fast monterad bensintank, logg, heltäckande hamnkapell, inkl. trailer är mycket för pengarna, MEN....... under förutsättning att motorn är i bra skick! Självklart säger säljaren att den är i bra skick. Och det är ju lätt att säga. Men vill du verkligen veta (och det vill du väl?) ska du be någon kunnig kolla motorn åt dig. Gör gärna ett kompressionsprov också, och inte minst: kolla växelhusoljan! Vad du ska tänka på är att det oftast är motorns ålder och skick som styr priset och inte båten. Ha inte för bråttom, för missar du tåget så finns det fler avgångar, inte minst till våren som snart är här. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det för fel på Tohatsu? Tror inte att de är sämre än andra som fabrikat betraktat. Att det kan finnas sämre exemplar som begagnat gör det ju naturligtvis. Procis som hos övriga fabrikat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...