lennart_c 0 Postad 5 November , 2012 shepp ohoj.. Mina röstjärn på min Maxi 87 måste fixas. De är rejält rostia på insidan. Planen är att ta bort dom och förstärka där rosten har angripit (typ svetsa dit nytt järn). Sedan återmontera. Frågan nu: Det är ett mellanrum mellan röstjärnet och undersidan på rufftaket. Där är lite spackel) ditkletat. Dock ej under hela anläggningsytan. Hur är detta tänkt att se ut och fungera? Idén är att vid återmontering lägga glasfiber i mellanrummet och klämma till. Sedan får detta härda. Någon som har erfarenhet/kunskap om detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kapten_cook 16 Postad 5 November , 2012 Ta bort dem, blästra, måla sätt tillbaka dem. Varför svetsa? Det skall vara rejält gravrostade om de ska ha blivit försvagade. Säkert säkerhetsfaktor 5 på dem och nu kanske bara 4,8...om du förstår hur jag tänker. (reservation för att jag inte sett dem, bild?) mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lennart_c 0 Postad 6 November , 2012 Tack för dina klargöranden.Jag är med på det. men min fråga Frågan nu: Det är ett mellanrum mellan röstjärnet och undersidan på rufftaket (5-8/9mm). Där är lite spackel) ditkletat. Dock ej under hela anläggningsytan (röstjärn-ryfftakets insida). Hur är detta tänkt att se ut och fungera? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 6 November , 2012 Bilder plz. Då blir det lättare att ge ett korrekt svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser