Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
Teninch

Suzuki DT50 70-80 tal tror jag.

Rekommendera Poster

Hejsan. 

Har fått riktiga problem med min Suzuki DT50. 

Den har vit kåpa och blå rigg ;)

Jo, i somras slog jag i något med den. Väldigt lätt. Inga yttre skador syntes.

Några dagar senare låssnade propellern när jag var ute och körde, och sen har det blivit ett kluck ljud, slår hårdare när man varvar. Lite som att två kuggar står och nöter mot varandra. Det var även vatten i växelhuset, så jag bestämde mig att ta hem motorn och lossa drevet och kolla vad felet är. 

Tror ni att det är växelhuset som tagit smällen eller kan det vara något annat?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till MG!

Detta med väldigt lätt, inga yttre skador syntes kan nog tolkas som att den lilla incidenten kan glömmas? Men kanske kröktes ett propellerblad utan synliga hack mot nån mjuk stock, eller nåt hände med gummikärnan - som verkar kunna utgöra nån sorts motsvarighet till en gammaldags brytpinne i drivlinan? Hur kan för resten propellern ramla av bara sådär, var dess förskruvning urgängad eller gled den ur nån sorts gummivulkning?

Lyfter tråden, vet alltför litet om utbordare. Förhoppningsvis får du snabbare svar nedan på det sättet? Finns f.ö. användbara reservdelsskisser på denna webshop-sajt* ... http://store.brownspoint.com/microfiche.asphttp://boatinfo.no/lib/suzuki/manuals/suzuki_1988-2003.html#/0

*) Okontaktbar i skrivande stund, men kanske kan du hitta och länka just din motormodell då sajten kryat på sig?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...