Teninch 0 Postad 4 November , 2012 Hejsan. Har fått riktiga problem med min Suzuki DT50. Den har vit kåpa och blå rigg Jo, i somras slog jag i något med den. Väldigt lätt. Inga yttre skador syntes. Några dagar senare låssnade propellern när jag var ute och körde, och sen har det blivit ett kluck ljud, slår hårdare när man varvar. Lite som att två kuggar står och nöter mot varandra. Det var även vatten i växelhuset, så jag bestämde mig att ta hem motorn och lossa drevet och kolla vad felet är. Tror ni att det är växelhuset som tagit smällen eller kan det vara något annat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 5 November , 2012 Välkommen till MG! Detta med väldigt lätt, inga yttre skador syntes kan nog tolkas som att den lilla incidenten kan glömmas? Men kanske kröktes ett propellerblad utan synliga hack mot nån mjuk stock, eller nåt hände med gummikärnan - som verkar kunna utgöra nån sorts motsvarighet till en gammaldags brytpinne i drivlinan? Hur kan för resten propellern ramla av bara sådär, var dess förskruvning urgängad eller gled den ur nån sorts gummivulkning? Lyfter tråden, vet alltför litet om utbordare. Förhoppningsvis får du snabbare svar nedan på det sättet? Finns f.ö. användbara reservdelsskisser på denna webshop-sajt* ... http://store.brownspoint.com/microfiche.asphttp://boatinfo.no/lib/suzuki/manuals/suzuki_1988-2003.html#/0*) Okontaktbar i skrivande stund, men kanske kan du hitta och länka just din motormodell då sajten kryat på sig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser