carl_lovis 0 Postad 2 November , 2012 Hej! Håller på att renovera en Cascad 23. Har rivit ur kring detaljer i motorrummet och hittade denna pump ? monterad i motorrummet. Har inte följt slangen vart den slutar, går bakåt i båten, Så troligen kan det vara till backslag, kanske. Någon där ute som kanske vet vad det är för typ av pump och hur den fungerar. Länk till bild: http://cascade.webbyggaren.net/#post7 Det satt två stycken relän kopplade till pumpen, står inte på dem vilken typ det är. /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 2 November , 2012 Sitter det eller har det suttit ett 100:a drev på båten? Skulle kunna vara hydraulpumpen till tilten som var hydraulisk på vissa av dom dreven. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
carl_lovis 0 Postad 2 November , 2012 Det sitter enn 100 drev på nu men det är ingen hydrulisk tilt på den. Ska kolla i morgon Lördag vart slangen tar vägen drev eller backslag, Kanske. /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
carl_lovis 0 Postad 3 November , 2012 Slangen sitter på styr kolven, antar då att det är en styrservo och då borde det var en servopump. /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 3 November , 2012 Råkade precis springa på en bild på nätet med en exakt likadan pump och den båten har inte servostyrning. Dock har den 100-drev så jag tror också mer på tiltmotor...märkligt dock att din är kopplad till styrkolven...kanske användes samma typ av pump både som tilt- och styrningspump på den tiden... Mvh Fred EDIT: Jag blev lite nyfiken så jag gjorde lite enkel research: www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7736850-90-12947.aspx Hoppas länken funkar...nehä, skitforum! Försöker igen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
carl_lovis 0 Postad 4 November , 2012 Hej Fred! Ska försöka koppla in den i veckan så får vi se vad den gör, testade inte inna jag monterade bort den. Jag kommer med ett nytt inlägg, Ska bpi spännande. /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser