Gäst 2012 Postad 31 Oktober , 2012 Har skrivit om detta underbara Dragörbesök tidigare men det förtjänas att göras igen, framförallt som om vi nu befinner oss i en period då det verkar helt otroligt att vi ens har haft våra båtar i vattnet; svinkallt, blåsigt, grått, som ett östereuropa på 80-talet. Den här familjen fann vi på badbryggan på en båt inne i Dragörs gamla hamn. Där satt de lugnt och betraktade oss som gick förbi. Det kan ju inte vara kul när badbryggan skall rengöras. Visst är det en befriande känsla när man sitter där och matar änder och svanar med bröd och låter tankarna fara... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 31 Oktober , 2012 Men lite gulligt är det allt, i alla fall De satt ju där i lugn och ro, och betraktade Världen från ett lyxperspektiv.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 31 Oktober , 2012 Rengöra!? Inga problem. Änderna flyttar väl bara till en ny badbrygga när de inte står ut på den gamla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MeaDiva 1 Postad 31 Oktober , 2012 här kommer en länk till en film på Svt som jag såg igår http://www.svtplay.se/video/386300/utter-bland-yachter den får rengöring att framstå som en barnlek i jämförelse med den skada en havsutter kan skapa! /Tobias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst FlyingColors Postad 31 Oktober , 2012 WOW, MISSA INTE DETTA FÖR ALLT I VÄRLDEN!!!!!!!!!! Åhhh, jag blev helsåld. Vilka underbara djur och vilket fantastiskt fint reportage - man blir ju riktigt glad. Vilka bilder!!! STORT TACK för att du delade av dig detta klipp!!!!!!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stoffs 0 Postad 31 Oktober , 2012 Klart sevärd! Tack för tipset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 1 November , 2012 Visar att även änder har god smak Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 495 Postad 1 November , 2012 God smak och alltid hungriga :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 2 November , 2012 Eftersom det är fredag ett litet tipps http://www.recept.nu/nils_molinder/varmratter/kyckling_och_fagel/vildand_med_graddsas_och_syltade_ronnbar/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 2 November , 2012 Kom att tänka på en liten textrad: Mormor - jag vill ha stekt svan till middag Hur smakar stekt svan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 496 Postad 2 November , 2012 Hatar sk sjöfåglar som närmar sig att bli husdjur och hatar båtägare som matar dessa så att vattnet blir fullt med brödsmulor och dessa påträngande änder eller svanar i naturhamnen när man ska bada. Låt sjöfåglar förbli just det och inte något slags lekkamrater eller husdjur några veckor på sommaren! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 2 November , 2012 V:a Söön? Dom änderna blir tammefaen aldrig mätta... Knackar på skrovet tidigt på morron för att få sitt skålpund bröd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 2 November , 2012 Inte kul när de flyttar in på badbryggan. Har beklagat mig över detta i andra sammanhang. Så här såg min badbrygga ut alltsomoftast förra säsongen. Till i år fick jag annan bryggplats där änderna inte får kvällssol, så det har löst sig. Blir duktiga fläckar i teaken när de får härja fritt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst 2012 Postad 2 November , 2012 Hatar... det låter som en sund egenskap! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 2 November , 2012 Absolut i detta avseende. Att försöka domnesticera i alla avseenden är värt att hata eller ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 495 Postad 3 November , 2012 Nä, inte V:a Söön utan Åsundaön. Nu får jag berätta för min kära hustru att hon är hatad av ett antal personer här på Maringuiden. Men ärligt talat, det tror jag hon skiter fullständigt i och kommer att fortsätta att mata änderna vid vår klubbstuga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 3 November , 2012 Aha, Ravhôla Valde mellan det och Sööa men har man 50/50 chans blir det fel 51 av 100 ggr hehe. Jag får nog också leva med att vara hatad. Kan inte motstå dom små kräken när dom knackar på skrovet och ibland även på nergångsluckan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst 2012 Postad 3 November , 2012 Jag matar också änder och svanar och har inte en enda negativ uppevelse av detta. Däremot bara positiva. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 November , 2012 Norska Svanar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 496 Postad 3 November , 2012 OK, det var att ta i. Jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag hade fel. Men, särskilt klokt tycker jag inte det är och jag vet ganska många som blir sura (milt utryckt) på de som matar sjöfåglar i naturhamnen. Om inte annat kan det ju vara bra för er andra att få reda på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 3 November , 2012 Hej Sevärt! Tack för tipset! Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 3 November , 2012 Nej. Du har inte fel och skall inte behöva ursäkta dig.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser