Gå till innehåll
tisdag 12 november 2024
Gäst 2012

Familjen på badbryggan

Rekommendera Poster

Gäst 2012

Har skrivit om detta underbara Dragörbesök tidigare men det förtjänas att göras igen, framförallt som om vi nu befinner oss i en period då det verkar helt otroligt att vi ens har haft våra båtar i vattnet; svinkallt, blåsigt, grått, som ett östereuropa på 80-talet.

Den här familjen fann vi på badbryggan på en båt inne i Dragörs gamla hamn. Där satt de lugnt och betraktade oss som gick förbi. Det kan ju inte vara kul när badbryggan skall rengöras.

Visst är det en befriande känsla när man sitter där och matar änder och svanar med bröd och låter tankarna fara...

post-10022140-1394237297,0056_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men lite gulligt är det allt, i alla fall laugh De satt ju där i lugn och ro, och betraktade Världen från ett lyxperspektiv.. laugh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rengöra!?

Inga problem.

Änderna flyttar väl bara till en ny badbrygga när de inte står ut på den gamla. wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst FlyingColors

WOW, MISSA INTE DETTA FÖR ALLT I VÄRLDEN!!!!!!!!!!

Åhhh, jag blev helsåld. Vilka underbara djur och vilket fantastiskt fint reportage - man blir ju riktigt glad. Vilka bilder!!!

STORT TACK för att du delade av dig detta klipp!!!!!!!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kom att tänka på en liten textrad: Mormor - jag vill ha stekt svan till middag

Hur smakar stekt svan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hatar sk sjöfåglar som närmar sig att bli husdjur och hatar båtägare som matar dessa så att vattnet blir fullt med brödsmulor och dessa påträngande änder eller svanar i naturhamnen när man ska bada.

Låt sjöfåglar förbli just det och inte något slags lekkamrater eller husdjur några veckor på sommaren!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

V:a Söön? Dom änderna blir tammefaen aldrig mätta... Knackar på skrovet tidigt på morron för att få sitt skålpund bröd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte kul när de flyttar in på badbryggan. Har beklagat mig över detta i andra sammanhang. Så här såg min badbrygga ut alltsomoftast förra säsongen. Till i år fick jag annan bryggplats där änderna inte får kvällssol, så det har löst sig.

Blir duktiga fläckar i teaken när de får härja fritt.

post-10017326-1394237299,1477_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Hatar... det låter som en sund egenskap!

post-10022140-1394237299,2725_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Absolut i detta avseende. Att försöka domnesticera i alla avseenden är värt att hata eller ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä, inte V:a Söön utan Åsundaön. Nu får jag berätta för min kära hustru att hon är hatad av ett antal personer här på Maringuiden. Men ärligt talat, det tror jag hon skiter fullständigt i och kommer att fortsätta att mata änderna vid vår klubbstuga. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aha, Ravhôla ;) Valde mellan det och Sööa men har man 50/50 chans blir det fel 51 av 100 ggr hehe.

Jag får nog också leva med att vara hatad. Kan inte motstå dom små kräken när dom knackar på skrovet och ibland även på nergångsluckan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Jag matar också änder och svanar och har inte en enda negativ uppevelse av detta. Däremot bara positiva.

post-10022140-1394237299,828_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, det var att ta i. Jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag hade fel. angel

Men, särskilt klokt tycker jag inte det är och jag vet ganska många som blir sura (milt utryckt) på de som matar sjöfåglar i naturhamnen.

Om inte annat kan det ju vara bra för er andra att få reda på?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Nej. Du har inte fel och skall inte behöva ursäkta dig.. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...