Crona 4 Postad 27 Oktober , 2012 Behöver tips på ett bra uppsugnings material som man kan sänka ner i kölsvinet.. får inte bort det sista vattnet med länspumpen.. tänkte jag skulle torka ut helt men kommer inte ner där för att det är för djupt och trångt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
facil26 3 Postad 27 Oktober , 2012 Borra ett10-12mm hål på båda sidor om kölen, o plasta igen i vår är mitt förslag som jag skulle göra om det var min båt mvh christian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jobhurt 11 Postad 27 Oktober , 2012 Våtdammsugare !? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 27 Oktober , 2012 Båten ligger i så det är inget alt.. våtdammsugare har jag inte heller.. Ska prova en vanlig mopp som jag sedan får slänga då där är lite oljefilm längst ner.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 27 Oktober , 2012 En svamp på skaft! En våtdammsugare. Men det kanske är för trångt även för skaftet och sugslangen? Ventilera bort fukt fungerar väl också men tar tid. Avfuktare, värme och fläktar skyndar på. Trasor, t.ex gamla lakan som rivs av i långa remsor går att packa in i skrymslen och dra upp och krama ur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erland 0 Postad 27 Oktober , 2012 Jag använder blöjor mkt: effektivt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 27 Oktober , 2012 Jag använder min oljesug. En sån tryckluftdriven som man pumpar. Perfekt till att suga upp spill under motorn med, suga ur olja ur motorn när man byter olja, suga upp om man dräller glykol mm. Och kan även användas för att suga upp det sista i kölsvinet efter att länspumpen lämnat en nivå på några cm. Min ser ut ungefär som denna och rymmer ca 5 liter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 27 Oktober , 2012 Jag kör samma, finns på t ex JULA. Fungerar otroligt bra eftersom man kan komma åt precis överallt med dess långa, ganska styva, slangar! Kostar runt 600 spänn och den används ju som redan nämnts även vid oljebyte...fast jag kör nog mest vatten från kölsvin, stuvutrymmen, efter motortvätt när det ligger lite vatten på insug och andra små knapiga ställen att komma åt med andra metoder. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IW23 0 Postad 28 Oktober , 2012 Kanske hushållspapper och kanske en sån där man har i köket som är som en stor pincett i plast, att trycka ner det med + ta upp det med? såg en pryl i en av båttillbehörsbutikerna som ser ut som en stor tampong typ, vet inte om den är bra men kanske kan va värt att testa. sök på kölsvinskorv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 28 Oktober , 2012 Jag använder en Grovis som kopplas till dammsugaren: http://www.canvac.se/foeravskiljare-grovis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 28 Oktober , 2012 En våtdammsugare kan man få för drygt 300 spänn så varför krångla till det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 28 Oktober , 2012 Jag har försökt med oljesugen men den når inte ner.. ska prova med moppen idag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 28 Oktober , 2012 Du kan väl förlänga sugens slang...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 28 Oktober , 2012 Moppen fick jobba =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 28 Oktober , 2012 Kallar du det där trångt?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 28 Oktober , 2012 Så pass trångt att jag inte kommer ner där med handen.. armen.. och långt ner... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 28 Oktober , 2012 Håller med jag har 25 millimeter Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser