Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
Gäst Jari

Albin 27 Wynne ägare

Rekommendera Poster

Gäst Jari

Har någon ider och erfarenheter om Wynne-båten. Smart lösning på ankarspel, färskvattentank, läckande framrutor, avgaslukt när kappellet är öppet i aktern, glykol konservering, mitt vattenfilter sitter efter impellen? Äger en -81 med TMD40. Extra utrustning, bogpropeller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders

Jeg har en Albin Wynne med samme Volvomotor som din, den har også bovpropel. båden har no. 13 og den er fra 1981. jeg ved, hvor mange der bygget af slagsen. Er der nogen, der ved det hører jer gerne om det m.v.h Anders Haugaard, Bøvlingbjerg Danmark

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Stefan J

Jag har mitt ankarspel på styrbordsida men där sitter den i vägen för badstegen när ankaret är upphissat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Sören

Läckande framruta , har hittat felet till slut, Gummi listen har torkat har tätat med sikaflex blev mycket bättre.Avgaslukt har tillverkat ett rör som går ner. Jag har en 81 med TMD 40 skulle vilja ha mer HK har någon en med en TAMD 41 hur fort går den med den och vad drar den per dist min drar ca 1,5 dist i ca 13-14 knop

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej.

jag har nyss köpt en albin Wynne från -80 med ankarspel.Bifogar bild på hur det sitter på den.

post-10004904-1394235584,3896_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...