Spancox 27 Postad 24 Oktober , 2012 Våra durkar ser bra trista ut numera och vi funderar på att byta ut dem. Det är idag 15mm kryssfaner med nåtade ränder i ytskiktet. Som jag ser det har vi tre alternativ: Byta dem mot nya 15mm i laminat. Limma på en laminat eller korkmatta ovanpå de befintliga. Byta dem mot nya 15mm i kryssfaner. Helst vill jag nog ha laminatdurkar, men jag har inte hittat någon lämplig leverantör av sådana. Har ni några tips på en dylik i stockholmstrakten? Om vi istället limmar på en ny slityta, finns det tips på någon leverantör av sådana? 15mm verkar vara svårt att få tag på, jag tror nog att 18mm kan fungera lika bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MeaDiva 1 Postad 24 Oktober , 2012 Hej Jag handlar skivor av en firma i Göteborg som kan ta fram det mesta! Kolla på http://www.interwood.se för utbud och sortement. De kan även ta hem http://www.ceos.se Jag vet att de levererar till firmor i Stockholm så du kan kolla med dom om du inte hittar något på närmre håll! Jag hade valt samma typ som ni har, tror inte att det blir bra att limma på om man inte har rätt grejer (vilket du kanske har) /Tobias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 25 Oktober , 2012 Tack för länkar, kanon! Nej, bra grejer att limma med har jag inte direkt, tänkte att det skulle fungera med epoxy och några tyngder. Skall kolla upp dina länkar nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 25 Oktober , 2012 Ska du limma på laminat så måste du limma på både på över och undersida annars slår det sig. Det går utmärkt att limma med epoxi och då behövs inget limtryck så några tyngder fungerar. Jag skulle välja kork fast jag tycker det ser ganska hemskt ut. Men är förbaskat bra material och behagligt att gå på. Har du gott om fritid och vill göra något meningsfullt med den så kan du köpa en par millimeter tjock teakfanér och skär den till parkett. Det blir snyggt och håller länge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser