Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025
Gäst sven

Va ede för skräp i marinmotorer egentligen???

Rekommendera Poster

Nej du har rätt, jag vet att det är skillnad på olika racing motorer. Men fortfarande som du sjäv sa 3år är inte 1000timar, eller(för tröt för att räkna)? Sen är det skilland på en disel och en bensin motor....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Ja mycket ska man höra innan örona faller av. Jag citerar: Tänk på att en motor plågas mycket i svängar och vågor med....Jag tror om du verkligen vill jämföra en bilmotor och en båtmotor så borde du jämförra en motor som används i racing tex rally eller STCC, en sådan motor kan möjligen jämförras med en motor som sitter i en båt pga den stress etc som en racing motor plågas av. Slut citat. Om ni ska vara snälla mot era båtmotorer så kör dem för allt i världen inte i svängar och vågor. En annan reflektion: Det verkar som om många motorbåtsägare drabbats av någon sorts hybris eftersom de jämför sina båtmotorer med extrema motorer i tävlingsbilar!? Ett mått på en motors prestanda (och troligt mekaniskt underhållsbehov) är hkr/l, (hästkrafter per liter slagvolym). Vad har ni för värden i era motorer? Om det nu (mot förmodan) verkligen är så att båtmotorer kräver allt detta underhåll så är det nog så att de används på ett icke avsett sätt i fel miljö eller så är det faktiskt skräp i marinmotorer. Hemmapulartomten TjT

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...