RoundRobin 0 Postad 20 Mars , 2006 Syftar du på båtförsäkring under seglingen i Medelhavet eller för landtransporten? För seglingen i Medelhavet är det väl bara Alandia, av de i sverige verksamma bolagen som tilläggsförsäkrar. Annars är Pantaenius vanligt bland långseglare. Kanske bäst att kolla med SXK. De har en intresseorganisation Medelhavsseglarna. När det gäller landtransporten, har jag inga erfarenheter. Men viktigt är att noga kontrollera vad som ingår i transportbolagets försäkringsvillkor. Och sedan försöka komplettera det nödvändiga genom andra försäkringar. Lycka till! /RR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dolphine 0 Postad 21 Oktober , 2012 Har nyss införskaffat en Uttern 495 och det är ett ekolod på den. Den verkar vara väldigt svår att ta av inför vintern. Måste man ta av den eller klarar dessa kyla hela vintern eller blir den trasig? Hur hade ni gjort? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 21 Oktober , 2012 Jag plockar aldrig ur instrument eller lodgivare grejorna tål kylan. Sen får man ta hänsyn till eventuell stöldrisk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dolphine 0 Postad 21 Oktober , 2012 Ok för jag hittade inte nån snabbkoppling att få ur det snabbt utan sammanlagt 8 skruvar att krångla med. Fler som törs ha det kvar under vinterkylan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 22 Oktober , 2012 Jag har alla instrument kvar i båten. Har inte genomgående givare för ekolodet utan den sitter i en vattenfylld kopp innanför skrovet. Jag lyfter ur givaren och tömmer koppen på vatten över vintern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser