Torbjorn2000 5 Postad 21 Oktober , 2012 Jag har försökt hitta en dyvika på min Uttern 560 HT utan framgång. Har kollat i de papper som följer med men det står inget om det. Är det någon som vet om det öht finns någon eller borde man borra upp en själv? Det rinner ju in en del vatten i utrymmena längst bak i sittbrunnen, t ex vid bränsletanken. Och det måste ju komma ut på något sätt! Det enda jag hittade var att det finns ventilationspluggar för flyttankarna. Det verkar vara skruvar med gummipackning runt, som sitter på insidan av båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 21 Oktober , 2012 Du ska leta på utsidan av båten. Den vanligaste platsen är akterspegeln längst ner under motorn, en skruv med fyrkantigt huvud. Men det är inte alla båttillverkare som har satt in sådana. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torbjorn2000 5 Postad 21 Oktober , 2012 Nej det verkar inte finnas där. Man får väl hoppas att vattnet självdunstar under vintern! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 954 Postad 21 Oktober , 2012 Pluggarna som sitter i flyttankarna är nog Rawlnut . (Bara så du vet vad du ska leta efter om någon av dem pajar) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 22 Oktober , 2012 På min 510HT finns inget annat än de pluggar som du nämner. Två st. sitter bak på var sida om ösbrunnen och en sitter på golvet längst fram under HT:n. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 22 Oktober , 2012 Hade en Uttern med ett skrov som påminner om era i design, den hade ingen dyvika men monterde en, klart rekomenderbart om inget är ivägen på insidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torbjorn2000 5 Postad 23 Oktober , 2012 Kanske värt att borra upp en dyvika då. Tack för tipset om ventilationspluggen, precis så ser den ut! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krajan 0 Postad 23 Oktober , 2012 Jag har själv haft en 560 HT och det ska inte finnas någon sådan på denna modell. Jag hade en länspump längst bak, bakom tanken. Den sög upp det mesta när man skurade golvet m.m. resten fick man suga upp med skurtrasa eller wettex. Men förövrigt hade jag aldrig något vatten inne i båten, det ska ju vara utanför Är det kapellet som läcker eller vad är det för vatten? (här var jag mest nyfiken /Krajan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser