Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
pille

Båtbutikerna kartlägger var dyrgriparna står

Rekommendera Poster

Jag var på en av Stockholms större shopar och köpte oljor.

En kille kom fram och var väldigt hjälpsam. När han fick reda på att jag hade en insprutad Yamma F200 försökte han få reda på exakt var den stod. Jag gav svävande svar förstås, men fick en riktigt olustig känsla.

Han ältade på i kassan vilka fina motorer Yama är minsann. Och han visste också att 50% av alla stölder sker på marinor och båtklubbar och det är drev och kåpor som är intressantast.

Det är säkert bara inbillning, men nog fick jag en känsla av att den infon han försökte få fram kunde skickas vidare till nån som inte jobbade i butiken, för att uttrycka sig fint.

Är ju egentligen ett väldigt smart upplägg. Agera överdrivet hjälpsam och scanna vilka som har intressanta motorer. Dessa kollar man litet extra info om. Och vips har man en inköpslista för vinterns säsong. Så slipper man springa runt på klubbarna och lyfta pressar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rena kvällspressenrubriken på denna tråd!

Du menar på allvar att du drar slutsatsen att båtbutikerna kartlägger var motorerna förvaras bara för att en expedit visade lite mycket intresse för just din motor?!

Du brukar ju uttrycka dig ganska krasst (minst sagt) men detta var bara löjligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Paranoia eller vad?

Varför frågade du inte direkt varför han ställde dessa frågor.

Annar löser man sådanna frågor lätt med svaret

-Det vet inte du!

-Mer frågor på det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Självklart att forumets 2 största agitatörer skulle hugga på detta.\\\surprise\\\

Jo det är säkert paranoia, men bevisligen sker det väldigt mycket motorstölder på vintern.

Annars instämmer jag i crabfish resonemang att jag borde frågat vad han skulle med infon till.

Problemet var bara det, att det är som om man suttit hos doktorn och han ska kolla andningen med stetoskop eller nåt. Och rätt var det är känner man en hand mellan benen typ. Litet oförberett kanske från någon man trodde sig kunna lita på. Så man får blixtsnabbt ställa om från lita-på-läget till total-misstro-läge

Vilket såklart supermänniskorna crabfish och Flintstone klarar av på bråkdelen av en sekund. Jag tänker mer på oss andra vanliga dödliga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Formulerar man sig på det sätt du gör så får man räkna med att man får mothugg.

Du lägger fram din upplevelse som någon slags varning till alla med stora, dyra motorer att båtbutikerna är organiserade för att skapa listor med platser där dessa förvaras för att sedan sälja informationen vidare till tjuvar. Precis samma taktik som kvällspressen använder för att skrämma upp aningslösa läsare.

Vad var syftet med tråden och varför valde du den rubriken?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad var syftet? Ja du Flintstone. Det kan man fråga sig.

Kanske att så ett frö till en debatt? Om någon annan sprungit på liknande erfarenheter?

Eller en uppmaning till er som pratar med personal i båtbutiken som ni pratar med er tandläkare. Du har inte en aning om vem personen är. Han kan vara världens mest ärliga och rekordeliga person, vilket med största sannolikhet de allra flesta också är. Men han kan lika gärna ha muckat från Kumla 2 månader tidigare för grovt häleri. Och fått ett vikariat i butiken på prov sen 2 veckor tillbaks.

Men jag förstår dig Flintstone om du inte känner igen problematiken. Det är bara att titta på din bild så faller bitarna på plats. Den båten är nog ganska safe från stölder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilket såklart supermänniskorna crabfish och Westfjord klarar av på bråkdelen av en sekund. Jag tänker mer på oss andra vanliga dödliga.

Vad har Westfjord med detta att göra??? Ehhh, missar jag nåt inlägg eller vad?

Ser f.ö. inte vare sig nämnda Westfjord eller Flintstone som några större agitatorer.. Crabfish kanske, men han har åtminstone gjort klart att han står f vad han säger och om man bortser fr att jag tycker att 0.2-hysterin är onödig, så pläderar han iaf för detta med öppna kort

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur gör du när du lämnar in din bil på verkstaden? Eller när du köper en ny TV och måste fylla i adressen för rapporten till Radiotjänst?

Skurkar finns överallt i samhället. OM killen du pratade med i båtaffären var en skurk så är inte det något jag skulle bli så förfärad över. Om det däremot var så att det var så som du lägger fram det, att båtbutikerna är en organiserad stöldliga för båtmotor, DÅ hade jag blivit förfärad.

Det kan inte vara lätt att leva som en del av samhället om man tror att det lurar konspirationer bakom varje hörn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var och en väljer hur man tolkar det folk säger eller skriver. Men det glädjer mig att du i alla fall i det ena alternativet tolkar in det som 99% av de som läser min första post skulle tolka det som.

Jag vänder på steken tillbaks till dig Flintan:

-Vad tror du att jag menade?

Är nog svårt att fungera i samhället om man går runt och missförstår alla dagarna i ända. Kallas visst för Asperger, dvs bokstavstolkning. Man klarar inte att se de stora penseldragen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, nu får ni älta på här själva. Jag kommer åter imorgon. Ska bli kul att se vart den här tråden bär hän.cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

1992 blev det stora rubriker i Malmö då det skulle visa sig att Polisen fick ett underligt problem på halsen. Ett större antal bostadsinbrott skedde och när Polisen gjorde sina efterforskningar skulle det visa sig att samtliga hade varit på utlandsresa. När Polisen undersökte det närmare visade det sig att samtliga hade åkt med det nystartade rederiet Euroway från Malmö till Travemünde/Lübeck.

Genast började media spekulera i att det skulle vara personer anställda ombord som noterat passagerarnas namn och sedan låtit dessa uppgifter gå vidare till andra i kedjan. Man fann inga bevis på detta och det skulle sedan visa sig vara mycket enklare än så; någon stod nere i färjeläget och norterade bilnummer. Sedan plockades ägaruppgifterna fram och då var det bara att åka dit och länsa.

Voila!

Bildkommentar: fotot (taget av undertecknad) visar färjan i Bari 1992 och därmed fick jag nöjet att åka bilfärja från Bari till Malmö - det tog 9 dygn och var sanslöst kul.

post-10022140-1394237278,7201_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

EDIT:

WTF!!! Nu citerades ett inlägg från en helt annan tråd!! Hur är det ens möjligt?!!

Det här forumet är ju helt sjukt, det blir ju bara värre och värre!!! Jag rapporterar mitt eget inlägg för att admin ska se vad deras förbättringar lett till!!

Det jag skulle citera var:

Var och en väljer hur man tolkar det folk säger eller skriver. Men det glädjer mig att du i alla fall i det ena alternativet tolkar in det som 99% av de som läser min första post skulle tolka det som. Jag vänder på steken tillbaks till dig Flintan: -Vad tror du att jag menade? Är nog svårt att fungera i samhället om man går runt och missförstår alla dagarna i ända. Kallas visst för Asperger, dvs bokstavstolkning. Man klarar inte att se de stora penseldragen.

Det vanliga när folk skriver som du gör på forum är att de är ute efter att provocera och att få många att läsa sina trådar. Billigt knep som ofta fungerar.

Sen är det mäkligt att ni är så många som älskar att leka psykologer och slänga diagnoser på allt och alla. Är det verkligen så svårt att hålla en vuxen nivå i diskussionerna utan att ta till lågstadietaktik?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha, ja underliga äro MG`s vägar... Det har varit stora förbättringar på gång i ett par år nu.. Till slut sker lite förändringa men knappast till det bättre. Synd att det är just MG som har dom bästa skribenterna. Samma folk på annat forum och jag skulle flytta dit per omgående

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Nu har det gått långt när vår käre Flintstone fortsätter att leka allvetare i detta forum. Frågan är om han inte nu kommit till vägs ände när han nu till och med anmäler sig själv. Skulle vilja se denne Flintstone sitta och snacka med sig själv vid frukostbordet.

Tycker inte att han ska ta till sådana överord mot detta stackars forum; utan detta forum vore han... intet!

Tror jag!

P.s. Ska vi gemensamt klocka tiden det tar för F att anmäla detta inlägg yes

post-10022140-1394237278,7682_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men snälla.... du fattade alltså inte anledningen till att ett fel rapporterades. Suck

Ta dina personliga aggressioner med vederbörande via PM istället så blir det ett roligare forum. Ser noll relevans till trådämnet här..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Lika barn... smiley

Ja tråden verkar onekligen kul utan mig (fniss)...

Jodå, jag fattade anledningen men faktum kvarstår; han anmälde sig själv och det var ju kul ändå, eller hur?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För ovanligheternas skull tycker jag 2012 var lite kul.

Denna tråd seriös? Knappast. Läs bara rubriken igen och den är en inbjudan till oss andra här på forumet.

Att flinta gör lite självmål ibland är helt normalt med den diagnosen.

Någon som funderat på vad vår kära TS menar med sin nick?

soumi_batti 

Nej det betyder inte finsk båt för den som lurats att tro det. (Han har troligen en Yamarin som är finsk men men) Men det visste ni säkert. Nej båt heter vene på finska.

Trodde han det så kunde det blivit ännu mer intressant i båtbutiken om han presenterat sig med sitt nick.

Ordet finsk är även felstavat och ska vara Suomi.

Idag fredag, ha det gott.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressant inlägg 2012!

Sen Flintstone och crabfish: -Skaffa er ett liv!

Ni framstår som gravt ångestladdade som måste sitta och hugga på alla inlägg som görs här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker om dig ocksåheart

Nej, nu dags att äta frukost och åka till jobbet.

En trevlig fredag återstår före helg. Dock full med inplanerade möten på jobbet.

Sedan fredag kväll med familjen, lite gott att äta och lite gott rött vin.

Hinner säkert med en stund före maten att fögylla er stund vid MGdevil

Ber om ursäkt om det där med namnet var lite för påträngande. Känsliga läsare avråds från att googla på batti

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjenis

Jag är helt övertygad om att det skulle kunna vara så att killen i butiken forskar och sedan informerar dom som ev ska utföra kuppen Det händer i alla branscher, bil, vitvaror  etc etc. Så varför inte i båtbranschen också.

Over and out

Pirayan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken tur att man hat en inombordare då den är inte lika lätt att bära iväg !cheeky

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så kan det säkert vara..  Att det finns rötägg även i båtbranschen. Vore tvärtemot, konstig, om det INTE var så. Det blir dock lite mycket när man framställer hela branschen på det viset.. Lite sensationsjournalistik över det hela

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte speciellt mycket som pinkoden fattar, Killerboo. ;-)

Det bästa för alla skulle vara om han någon gång kunde stå för sina ord och faktiskt hålla sig borta när han nästa gång (för typ tionde gången) tar bort sitt konto.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu framhärdar du ang diagnoser hit o dit igen.. Precis vad du INTE accepterar när nån antyder att du (eller annan 02-motståndare) har alkoholproblem eller hur?

Att tråden inte är seriös undrar jag... Tror att soumi_assboy (Jo, jag kunde inte hålla mig utan googlade batti hehe) på fullt allvar tror att alla handlare i alla branscher är fullfjädrade bedragare.. Not. Om Internettrollen hade ett ansikte är jag rätt säker på att dom såg ut som batti.... Finns det 3 icke-provocerande inlägg från hen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

men sluta med att hugga på varandra, detta gör att man inte har lust att logga in på forumet längre, vad har ni för problem, har frun mens eller?

Detta är ett båtforum och ingen jävla Psykmottagning

Trevlig helg på er alla  laugh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snacka om knasigt inlägg från TS. Vet ni hur många gånger jag frågar kunderna om vart dom har sina båtar? Dels som lite rundprat men framför allt så dom får saker som är anpassat till vart dom har båten. Och jag åker inte och stjäl dom sen cheeky

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...