flahult1 0 Postad 17 Oktober , 2012 hej! jag har en chrysler m360 v8 med ett 280 drev som det rasslar om när jag svänger på tomgång utan växel i. någon som vet vad det kan vara för fel tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 547 Postad 17 Oktober , 2012 Förmodligen knutar eller primäraxellager. Brukar hända om det är vatten i knutbälgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flahult1 0 Postad 17 Oktober , 2012 okej. men vad är primäraxellager? sitter det på motorns eller drevets axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 18 Oktober , 2012 Håller på driknutarna knackar det när du kör på tomgång vid helt rattutslaprova åt båda håll så var det på min båt bytte knutkorsen problemet försvann . Torgny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flahult1 0 Postad 19 Oktober , 2012 okej! ska ta bort drevet när jag tar upp båten och byta knutkorset tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 547 Postad 20 Oktober , 2012 Primäraxeln är axeln som sitter i svänghjulskåpan. Förmodligen har du två lager i din kåpa. För att byta det inre, måste man skruva bort kåpan från motorn. Då måste man, om det finns plats, lyfta fram motorn, eller lyfta ur den ur båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser