Gäst fredde Postad 28 Januari , 2005 hej, undrar om någon har erfarenhet av import av båt från usa. frakt bolag m.m. alla tips och erfarenheter är roligt att höra om Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 28 Januari , 2005 Jag importerade en Sea Ray i sommras... Vad vill du veta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fredde Postad 28 Januari , 2005 hej, vad använde du för frakt bolag? tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tarchon 0 Postad 28 Januari , 2005 hmm.. Är också lite intresserad av import. Vad kostade frakten? Går det att få den CE-märkt i USA? Tullavgifter? Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 28 Januari , 2005 Jag använde: Scandinavian Shipping (Som mottagare och intullare i Sverige) Kostade 2150kr för intullning. I Holland Intermodal Transport BV (Intullning och beskattning i EU) 2720 Euro Till Europa Inter(någonting) Shipping (Transport över Atlanten) 5500 Dollar I USA Kommer inte ihåg vad företaget hette (Upptagning och transport inom landet till hamnen) 500 Dollar Scandinavian Shipping i Götet kan hjälpa dig med transport och frakt pom det skulle vara så. Dom hjäpte mig med kontakterna i Holland.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mange Postad 28 Januari , 2005 När du ska ta hem en båt så beror fraktkostnaderna på hur stor är båten, vart i USA den ligger, vagga eller trailer. Importfirmorna arbetar med CE märkningsbolag som kan få den märkt innan ankomst till Sverige då i Tyskland tror jag men går ju bra att märka den här hemma med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 28 Januari , 2005 Förlåt, glömde det. Trailer på 12m med båt på 8m. Man betalar för kubikmetern.... Det går lika bra om inte bättre att ta dem direkt ifrån Holland till Serige ist för att ta den till Tyskland. De flesta transportbolagen som går över Atlanten kommer att lägga till I Amsterdam innan de går vidare till Tyskland/Sverige. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teddeh 0 Postad 29 Januari , 2005 Köpte en Sea Ray från boats.de i höstas. De har en totallösning. Fördelen att köpa via en etablerad firma är att de har generösa fraktavtal. Dom priser som de betalar kommer vi privatpersoner aldrig i närheten av! Frakten är ju dock en ganska stor del av priset... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 29 Januari , 2005 Du menar http://www.boats.se och inte inte .de Det var där jag hittade min också men jag löste transporten själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mange Postad 29 Januari , 2005 Ska nog vara www.boats.de men firman heter boats international egentligen men boats.de i folkmun. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 29 Januari , 2005 Sorry, var helt yrvaken när jag svarade sisst. Man ska inte hålla p så sent på natten :-D Jag hittade min på http://www.boats.com och inget annat. Ber så himskans möe om ursäckt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Claes Postad 29 Januari , 2005 Jag har tagit in ett par båtar från us har bra kontakter på frakt o pick up ce märkningen som många erbjuder e inte godkänd av sjöfartsverket så det e bortkastade pengar,,,,,, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fredde Postad 30 Januari , 2005 nån som har köpt en båt från en privat person i USA. hur går betalning till, kontrakt m.m? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Claes Postad 30 Januari , 2005 Ja det e bara o göra en utlandsbetalning till ägarens bank o sen måste du fixa pick up frakt oceanfreight osv jag har bra kontakter och kan hjälpa dig för en femma,har även kontakter så du kan ce märka båten om du vill!! // Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fredde Postad 30 Januari , 2005 det känns ju lite osäkert att bara sätta in pengar till någon sådär, ok jag föstår att man köper grisen i säcken bara genom att sett båten på nätet. men det måste väl ändå förekomma kvitton vid betalning. jag kan inte heller vara säker på att det e hans båt eller?, måste finnas folk som blivit lurade på sånt här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 30 Januari , 2005 Man får faxa allt fram och tillbaka hela tiden. Jag skickade nog 15st fax innan allt var påskrivet och betalt. Sen är det ju en fördel om man köper av en mäklare ist för privatpersoner. Jag hittade en mäklare som hellre framhävde felen än det som var bra med den. Man känner ganska snart efter några e-mail om det är en skön lirare eller inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Perra Postad 30 Januari , 2005 Hej.. Jag har anlitat L-H båtar ..DE har skött allt helt exemplarsiskt www.lh-batar.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
melle 7 Postad 11 Juli , 2006 Vad skulle ni uppskatta att frakt för en 42 ft segelbåt från North Carolina, USA, skulle kosta till Holland? VänligenAndreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 11 Juli , 2006 Jag vet tom vad det kostar. Du tar längen på båten plus eventuell kärra eller liknande. Gångar med bredden och gångar med absoluta höjden så du får som en stor låda runt båten. Sen gångar du det med 55dollar per kubikmeter så får du svaret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knasen6 0 Postad 2 Maj , 2008 Själv har jag anlitat klicka här Fungerade perfekt! Senast ändrad av knasen6 | 02 maj 2008 | 17:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boatimport 0 Postad 15 Februari , 2011 Det finns gratis ebook tillgängligt för att importera båtar från USA http://www.batimportguiden.se/ Senast ändrad av boatimport | 15 februari 2011 | 06:56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser