msandberg 1 Postad 16 Oktober , 2012 någon som vet vart man kan köpa en stor låda/kar för att kunna provköra en optimax utombordare. börjar tröttna på spolmuffen för att köra rent motorn osv . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nafen 0 Postad 16 Oktober , 2012 Det är väl bara att lyfta av motorkåpan, så hittar du en anslutning i änden av en slang, där du kan koppla på din trädgårsslang? Har för mig att det är 3/4 inv. gänga på kopplingen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 16 Oktober , 2012 Bor du i södra storstockholm så säljer de vattentunnor i Sorunda/Spångbro. Sjäv kör jag min motor just i en avsågad 200 liters blå plasttunna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 16 Oktober , 2012 Är det en V6 är ett oljefat eller nåt med samma mått för litet. Mät hur stor den måste va. Jag hittade min provkörningstunna hos en lanthandel o det passas även V6-hus.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 16 Oktober , 2012 En avkapad vattentunna, eller en låda av fabrikatet Unbreakable(tror jag det stavas?). Den sistnämda kör vi med, och det går jättebra, Men om hu inte vill ha så stor låda kan du ju alltid ta bort propellern... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
msandberg 1 Postad 24 April , 2013 Är spolslangsanslutningen till för att kunna köra motorn? Behöver man alltså inget kar eller spolmuff? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bobba 54 Postad 24 April , 2013 Precis så är det, man kan använda slangen med avstängd motor eller med motorn igång på tomgång enligt manualen.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser