Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
teknikern

Wallas spis safeflame

Rekommendera Poster

Min Wallacespis fungerade 1 gång i sommar sen knäpper det bara i den, fläkten går men plattorna går inte igång. Tacksam för tips!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sjekk spenningen, de er kjent for å hvere litt vrange om spenningen blir for lav.

Kan du høre att pumpa går?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom du i en annan tråd vill ha hjälp även med en wallasvärmare som inte heller den vill starta så ligger iaf mina pengar på dålig spänning...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nya batterier så inget fel på spänningen, misstänker att inte bränslet kommer fram ev att bränslet är för gammalt??? Nej inte säker på om jag kan höra pumpen! Och vart sitter pumpen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kan inte lita på att nya batterier alltid håller spänningen.

Men för att vara säker måste man mäta, och då menar jag vid spisen.

Jag har haft några Wallas-grejer och alla är extremt känsliga för spänningen. I samtliga fall har jag uppgraderat kablarna till en storlek grövre i samband med att jag felsökt. Jag har också bytt kabelskorna för att vara på säkra sidan.

Det är ju inget kul att inte kunna laga någon mat när man är ute med båten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tar du alltså bränslet till både värmare och spis från samma tank? Alltså, iom att du har problem med båda grejerna samtidigt gör ju att det tyder på ett gemensamt fel. Tar du fr gemensam tank lär ett ev bränsleproblem isf ligga mellan tank och T-koppling,

Att du har nya batterier behöve hellerr inte per automatik betyda att du har fullgod spänning fram till spis resp värmare. Mät gärna dels på batterierna, dels på den kopplingsplint du har dem inkopplade samt framme vid resp apparat. at mäta är att veta, och tar inte många minuter att göra. Ärgade kontakter, ärg på kabelskor eller säkringar osv haa ee otrevlig förmåga att ställa till sattyg på värmare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har 2 separata tankar. Batterierna har jag mätt och de är helt ok för övrigt startade spisen med batterierna jag hade innan jag bytte och de var sämre. Får testa och tacka för tipsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...