AnteKba 0 Postad 11 Oktober , 2012 Hej på er... Har nyligen köpt en aquador 22 c och undrar över de 3 huvudströmbrytare som finns i båten. Tror att de är av samma slag som i övriga nyare aquadorer. Det finns en för start och en för service och dessa förstår jag funktionen på. Den tredje har beteckningen Direct supply och om jag inte har denna tillslagen kan jag inte köra wallasspisen och kanske fler funktioner som jag ej hittat ännu. Så frågan är vad har den 3:e brytaren för funktion? Tacksam om någon aquadorägare eller annan har erfarenheter... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas478 27 Postad 15 Oktober , 2012 Ser att du inte fått nått svar, så jag gör ett försök. Samma elskåp med 3 huvudbrytare finns rimligen även på båtar från flera andra tillverkare. Jag tror att tanken är att om man bara ska åka en kort sväng med båten, så behöver man inte använda kylskåp, spis, värmare och liknande lyx. Därför är det bekvämt att dessa har en gemensam strömbrytare, så att man inte slösar ström i onödan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 15 Oktober , 2012 Och det omvända, att kunna lämna båten en tid med t.ex. mat i kylen med övriga kretsar brutna. Jag använder det relativt ofta på detta sätt, har för vana att slå av övriga huvudströmbrytare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AnteKba 0 Postad 15 Oktober , 2012 tack, då förstår jag.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser