Dolphine 0 Postad 10 Oktober , 2012 Vet att det finns 1000 såna trådar redan men gör en ny. Jag har en evinrude 30 hk utombordare som jag nyss bytt olja till växelhuset och sprutat vinter konserveringspray där tändstifen sitter. Men hur byter man impeller. Berätta gärna så utförligt ni kan och helst med bilder. Jag vet inte ens vart den sitter och hur man gör och om det är svårt. Obs bilden på segelbåten i min profil är bytt mot en motorbåt HT Uttern 4,95 Mvh / Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 10 Oktober , 2012 Här är en sida som du kan följa http://www.servicetips.se/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dolphine 0 Postad 10 Oktober , 2012 Tackar ska kika på det verkar dock svårt ändå och jag har nyss bytt olja satan i gatan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 10 Oktober , 2012 Om det är en äldre motorn där impellern aldrig bytts så kan det vara väldigt stora problem att få loss bultarna som håller växelhuset på plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jobhurt 11 Postad 10 Oktober , 2012 Det finns många klipp om impellerbyte på Youtube! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 10 Oktober , 2012 Hoppa över det steget eftersom du redan bytt den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dolphine 0 Postad 10 Oktober , 2012 Tack så mycket för länken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 10 Oktober , 2012 Jag har bytt impeller och anser inte att de är speciellt svårt. De svåra som kan uppstå är isåfall om man inte bytt impeller tidigare på motorn för då kan skruvar och splines rosta fast och då blir de svårare. En fundering som jag kom och tänka på. Är det bara en packbox som tätar mellan vattnet som rör sig runt impellern och själva växelhuset med sin olja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 10 Oktober , 2012 Svarade du på mitt inlägg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 11 Oktober , 2012 Om packboxen är de enda som skyddar så känns de som att det är mer än regel att man kommer få den otät med åren och få mjölkfärgad växelhusolja.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser