Gå till innehåll
tisdag 28 januari 2025
Rikard76

Storebro fortfarande i Nimbuskoncernen?

Rekommendera Poster

Gäst 2012

Längst ner på Storebros hemsida idag:

® Storebro Bruks AB - A brand within Nimbus Group 

Har jag drömt ägarbytet...

post-10022140-1394237273,3329_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nimbus och Paragon har köpts av investmentbolaget R12 och Storebro håller på att köpas av Roger von Haugwitz, som bland annat säger att han ska legotillverka inredning till Nimbus och Paragon. Så inte har du drömt...

Max / Vi Båtägare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mycket konstigt, verkar som mitt första svar inte fäste ordentligt. Här ett nytt kortat försök:

Röken har nog inte skingrats helt i denna fråga...

När uppgörelsen med R12 och Nimbus var klar stod det i pressen att en namngiven entreprenör i avloppsbranschen köpt loss Storebro från konkursboet. Senare uppgifter jag sett gör gällande att R12 skall sälja vidare Storebro till denne entreprenör. Se bl.a. nyheter på www.interboat.se , www.sweboat.se

Hur det än går får man önska alla nya krafter lycka till och nu när Ture blivit friad i sjöfyllerimålet så blir det säkert vändning....;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan nog vara så enkelt att man haft annat för sig än att prioritera hemsidan senaste tiden. Nog en hel del som ska ordnas både administrativt och praktiskt med ny ägare och organisation. Dessutom ska väl Nimbus ta hem både tillverkningen av inredningar samt Paragon från Storebro till Mariestad?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...