Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
Ahlgren

Bayliner 2002 eller 2003

Rekommendera Poster

Jag försöker sälja en Bayliner 2655 Ciera Sunbridge som jag köpte ny i 2003. Båten blev levererat och sjösatt ny i Sverige första gång juni 2003, men blev producerat hösten 2002. Fabriken gjorde samma år ett byte i modellbetäckning från 2655 till 265. Skrovet är det samma, men interiöret har annan färg. Garantien gäller från 2003. Är båten en 2002 eller en 2003? Hälsing/Normann i Sverige

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Same shit different name. Det låter som en 2003:a tycker jag....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bry dig inte om att de som inte har något vettigt att komma med svarar ändå. Här kommer ett förslag. Den ser ut som en 2002:a om jag förstår det hela rätt? Sätt då ut den som en 2002:a med tillägget att den togs ut 2003 och bara har haft en ägare. Risken om du skriver att det är en 2003:a är ju att någon tycker att det är felaktigt och vill göra prisavdrag mm för detta då det tydligen skiljer lite mellan modellerna. Detta borde inte ha någon som helst påverkan på priset då de som är intresserade av denna båt förhoppningsvis vet vad de köper. Årsmodeller är ju inte så viktigt på båtar, jag köper hellre en likadan båt som du har från -95 som är i toppskick än en som är 2 år gammal som redan är nedgången och inte skött alls, även om den från -95 skulle kosta mera. Men det kanske bara är jag. Lycka till med försäljningen /Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Ahlgren! Varför inte kontakta tillverkaren och fråga dem direkt? Då slipper du ovissheten. Om du inte finner tillverkaren så borde någon återförsäljare kunna hjälpa dig. Det finns ju i Norge om inte annat. Hoppas att du får en lösning! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...