CruzeMan 0 Postad 8 Oktober , 2012 Går i bytestankar inför våren. Har siktet inställt på en Sealine S38. Finns med många olika motortyper, och tänkte höra mig för med er på forumet om plus och minus med de olika motoralternativen. AD41P (200hp) KAD43 (230hp) KAMD300 (285hp) D4 (260hp) D6 (310hp) Synpunkter, både för och emot, mottages tacksamt !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 8 Oktober , 2012 En hel drös motorer och nästan alla ur olika motorfamiljer/generationer. Antar att priskillnaden på en båt med D6 vs en med AD41 or är ganska stor? Spelar budgeten ingen roll så skulle jag lätt gå på D6 och i andra hand D4 helst 300 versionen. Båten är trots allt rätt stor och hästarna behövs + att det är nyare motorer och i de flesta fall säkert har färre timmar på sig. om jag inte kommer ihåg fel så saknar väl AD41 och även KAD 43 kompressor dessutom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CruzeMan 0 Postad 8 Oktober , 2012 Visst är det många alternativ, och ändå tittar jag bara på båtar mellan 2004-2007. Spontant så känns det som desto nyare och modernare, desto bättre, men ibland kan det kanske finnas baksidor, typ service och underhåll, barnsjukdomar etc. Prisskillnaden är inte jättestor, så D4 och D6 känns helt klart mest attraktivt! Antar att driftssäkerhet och bränsleförbrukning inte skiljer dem åt så mycket? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_O 3 Postad 8 Oktober , 2012 AD41P, KAD43 och KAMD300 är ju vidareutvecklingar/trimningar av pro40 som gav 130 hk när den lanserades när morfar var ung. KAD43 har ryckte om sig att vara en stabilare motor jämfört med KAD300. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser