Sagitario 11 Postad 8 Oktober , 2012 Är fantastiskt, blev en tur till Vadstena i lördags! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 8 Oktober , 2012 Har alltid tyckt den hamnen verkar så rofylld och ändå spännande. Har tyvärr inte vägarna förbi annar skulle det självklart bli ett stopp med övernattning där. Mitt istan, också den en pärla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 8 Oktober , 2012 Vi seglade ut till en ö utanför Norrtälje och övernattade där med hela Ålands hav i blickfånget. Solen sken hela helgen (för första gången sedan det blev sommar?) och svampen gick till. Blev till både svampmacka och sås. Tog ett förskräckligt kort dopp. Det var ruskigt kallt i vattnet. I viken låg vi tre Linjetter, en HR och en större motorbåt typ Storebro, men de andra lämnade viken redan på förmiddagen. Lungt och skönt i en vik där det kan ligga 50 båtar en högsommardag. Nästa helg ledig i 4 dagar för att segla in båten till Uppsala för ytterliggare en månads seglingar innan vi börjar tänka på upptagning - det finns mer svamp att hämta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 8 Oktober , 2012 Jag vet inte hur det är där ni bor men här är hösten kall och regnig så då gör båten sig bäst på land =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 10 Oktober , 2012 Visst äre skönt att kunan segla på hösten, eller även på vintern om man har så man har värme ombord och inget kallt-rusk. Segla till Vastena och framförallt Läckö slott står på min önskelista. Men det är en sån omväg. Däremot kan man kika in till Stegeborg där kanalen börjar när man ändå är i St Anna. Gripsholm kan åsså vara trevlig om man råkar vara i Mälaren. Fast en annan är så bortskämd med det slottet, som bagarbarn som inte vill äta bulle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 10 Oktober , 2012 Förra söndagen fick jag en underbar tur, ut i solsken några sekundmeter. på vägen hem blåste det 7-8 M/S och regnet slog mot rutan och det uppfällda kapellet medan sjöarna färgades gröna och röda av lanternerna.. Det var mysigt att köra hem i beckmörket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser