Crona 4 Postad 5 Oktober , 2012 Jag har en Icom IC-M601 vid kartbordet min nya båt. Sen har jag en Kontrollmikrofon HM 134B i sittbrunnen. Men jag får den inte att funka.. När någon sänder hör jag det i basenheten vid kartbordet men inte i sittbrunnen. När jag anropar hör man mig inte.. ändå lyser displayen och jag kan ändra kanalerna.. någon som vet var felet kan ligga? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 5 Oktober , 2012 Jag ska försöka mig på en kvalificerad gissning och hoppas att inte bli halshuggen. Förmodligen för att spara tråd så har man troligtvis en gemensam ledare för microfon och högtalare....troligtvis en jordfläta och förmodligen är det avbrott i denna. Har Du provat att koppla in HM134B direkt i radion om detta är möjligt. Funkar detta så kan man misstänka förlängningskabeln. Funkar det inte kan man misstänka HM134B. Lycka till och hoppas det löser sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 5 Oktober , 2012 Ska ta och prova imorgon... tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser