Gå till innehåll
torsdag 19 december 2024
scorpionen

Resrevdelar till Four winns 315 Vista?

Rekommendera Poster

Hej alla.

Är det någon som vet var man kan få tag på reserdelar (läs rutor, beslag ..) till en Four winns 315 90-91?

har beställt lite nyare material via Rodins marin, men dom har inte kontakter till äldre båtmodeller, typ skrotar eller handlare i USA. är det någon i SVerige som kan ha sådana delar eller kan få tag på något?? alla svar är av intresse då jag har ett flytande renoveringsprojekt som pågått i snart 3 år. smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen koll var Du kan hitta men försök att maila tillverkaren, ganska säker på att Du där kan få litet tips. Ebay antar att Du kollar, ängna några timmar att söka på nätet, hittade själv en reservdel i WI som inte längre finns tillg/tillverkas. beslag mm finns hos en handlare i Karlstad, inte allt men tex pulpitfästen mm. Kolla med Greenbayprop.com WI, visserligen mest motordelar men oftast går det att få ett tips för att komma vidare. skicka ett mail till Boats.de o Fredrick o fråga om han har något tips på junkyards...som sagt lägg ned några timmar med sökningar, skicka mail med förfrågningar osv, Beslag finns ju redan här, kanske inte orginal men lägga massor av tid för en orginaldel....känns inte vettigt eftersom dom amerikanska är underdimensionerade i många fall(jämfört med våra).

Har för mig att det på Svinninge Marina finns en båtfirma som reparerar försäkringsbåtar....kolla med försäkringsbolagen om dom har några tips.Ryck i alla trådar som Du hittar...brukar lösa sig !!!!!

Kolla länken   http://www.floridaboatersguide.com/usedparts.php enkel sök junkyard boats..

Lycka till!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack for input!

Jag ska maila runt lite och kolla, har gjort det några gånger redan, men ska testa länken som du bifogade!.

En lustig detalj är att jag inte lyckats maila till FW direkt, då inte mailen godkänner telefonnummret?? förvisso kanske man kan hitta en direktmail utan att gå via deras frågeformulär, ska kolla med Rodins Marin om detta.

Som du skriver så är inte beslagen direkt lysande alla gånger,men vissa detaljer finns inte att få utom orginal...

Spaningen går vidare!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...