Jtr12 2 Postad 28 September , 2012 Hejsan Alla! Ny på forumet och söker info ang varvräknare till Yamaha 40 hk -93 (motor typ 40 HMO) Har inget utgående kablage från min maskin(manuell/start/trim),söker info om /*kablage till varv/tachomätare* Yamaha original. Tackar som ödmjukast!http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/regular_smile.gif\ title=\smiley\ width=\20\ /> Ha en kanon Fredag samt skön helg! /Jtr12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 28 September , 2012 Trevligt att du hittat hit, känn dej välkommen! En utombordarvarvräknare tar sin signal från laddkretsen före likriktaren men jag är inte helt 100 på att du har dessa prylar i din motor. Om du har det är det en liten låda med kylflänsar och ut från den går bl a en grön kabel som är varvtalssignalen tillsammans med jord. Kolla detta först så pratar via kablage sen :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jtr12 2 Postad 28 September , 2012 Tackar tackar..! Trevlig forum detta Jo en sån har vi allt,placerad på motorkroppen höger sida sett. /Jtr12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 28 September , 2012 Då behöver du en kabelhärva som heter 6Y5-83553-10-00, men det går ju minst lika bra att göra en själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jtr12 2 Postad 28 September , 2012 Man bugar och bockar för snabbt och proffsigt svar! Trevlig kväll samt helg! /Jtr12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jtr12 2 Postad 10 Oktober , 2012 Med lite flyt så fick jag handlat mig en ren varvräknar till min Yamaha här i Sverige och en kablaget dök upp eller ner hur man nu ser det på E-bukten i USA.... vad lycklig man kan bli av lite shopping.......... Trevlig afton där ute! /Jtr12. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 10 Oktober , 2012 Aaa.. Va kul! E-bukten är bra, fyndade ny propp häromdagen :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jtr12 2 Postad 11 Oktober , 2012 Alltid trevligt med nya saker /Jtr12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser