Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
sjoraddningen

Yamarin 4610

Rekommendera Poster

Någon som vet om yamarin 4610 är ett bra köp eller borde man satsa på yamarin 5010s? Funderar på en 4610:a med 60hk yamaha med direkt insprutning...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Välkommen som medlem på Maringuiden! Tycker det är synd om ditt första inlägg inte får några kommentarer så här kommer mina. Jag har ingen erfarenhet av 4610 men har föregångaren till 5010s, nämligen 490. Tror det är samma skrov med annan inredning. Detta är en toppenbåt men jag önskar jag hade lite större motor än de 50 hk som jag har. Funkar bra upp till 4 fullvuxna men sen går det trögt. Jag tror du ska fundera på hur många ni kommer vara i båten och i vilka vatten du ska åka. Det är alltid så att en större (=längre/tyngre) båt tar vågor bättre än en kortare med samma skrovform. Nackdelen med en större båt är att den drar mer bränsle. Lycka till /Christer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

köp min 4730. kanonfin båt på alla sätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..hoppar in lite sådär.. Är på jakt efter en hyfsat ny styrpulpet i 4,5-5m-klassen. Såg att du skulle sälja din 4730! Vad är det för prisklass?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst krille

jag har en 4610 och är riktigt nöjd, har femtio hästar där bak och det räker bra upp till fyra fem pers. allmänt tycker ja att du borde välja 4610:an för de är ju somsagt inte så stor skillnad mellan båtarna och den duger till bra.

ha de!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...