Tollaren 6 Postad 14 September , 2012 Hej! Såg att dessa finns att köpa i Sverige på nätet, men dom är hutlöst dyra, drygt 6000 kr. Hittade dock dem på Ebay för halva kostnaden inkl. frakt,avgifter och moms. Tyvärr är mätarna då graderade i Gallon, .vilket iof kan funka. Har en OMC 5.0 (cheva 305, v8:a) bensinare från 1989 med förgasare. I Sverige heter dom Floscan 55000 (liter per timme) och i USA heter dom 5500 (Gallons per Hour). Är det någon som har erfarenhet av dessa? Finns det något bättre alternativ som fungerar lika bra och är lika tillförlitligt men billigare? Har endast Ekolod i båten modell äldre så där kan jag inte koppla någon flödesgivare. Har läst att Floscan är ett välkänt märke som bla används i mindre flyplan vilket borde skvallra om bra kvalitet. Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tlinden 2 Postad 14 September , 2012 Hej, Har själv haft en Navman 3100 vilket är samma som Northstar. Kanonbra, bästa pris price/performance. Räknade fel på 7 liter när jag tankade 470 liter. Hittar enkelt bästa fart för bensinpengarna. Har nu tyvärr bytt til insprutningsmotor med returledning och då fungerar inte den här. Har den kvar om Du är intresserad av en affär. Floscan är bra men alldeles för dyra för en fritidsskeppare. Finns också Navman 2100 men 3100 är betydligt bättre. //T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tollaren 6 Postad 15 September , 2012 Hej igen! Det låter lockande. Försökte mejla dig men det verkar inte funka. Du kanske kan mejla mig så jag får lite mer inf. om Navman 3100? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Figo 31 Postad 15 September , 2012 Tjena. år också intresserad av din flödesmätare. Har mailat dig men ärosäker om det funkade //LG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 16 September , 2012 När jag undersökte saken för något år sedan fann jag att Navmans produktserie efter att en tid ha sålts under Northstars varumärke lades ned. De reservdelar man kan få tag på är från restlager, inget nytillverkas. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=407459 P.s. Sökfunktionen på MG är fortfarande närmast ett skämt. Fick som vanligt använda Google. Jag kommer att rapportera mitt inägg och hoppas att admin någon gång gör något åt detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tollaren 6 Postad 16 September , 2012 Hej! Det var en bra länk, har inte läst den innan. Jag skall ta mig en funderare. Kanske köper jag en beg. Navman/Northstar, kvalitén skall det ju inte vara något fel på. Problemet är om den går sönder. Ingen som har någon erfarenhet av floscan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 16 September , 2012 Hej Har kollat på den här mätaren .Jag har dubbel montage så måste ha 2 st flödesmätare . Den här kopplar man in båda flödesmätarna i en display .Får både förbrukning per distans och liter per timme. Hittade sidan här på MG forumet http://www.emco.nu./ Mvh Torgny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 52 Postad 19 September , 2012 Hej, Det kommer en ny sökfunktion i den nya plattformen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser