Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Hellis

Garmin 2010 sjökort

Rekommendera Poster

Min Garmin 2010 har dåliga sjökort, daterade 2004. Enligt en uppgift kan dessa uppdateras, men bara till 2008.

Är det möjligt att på något sätt ladda in senare sjökort? Någon som har en bra idé?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Garmins äldsta sjökortsserie BlueChart uppdaterades bara till 2008. Därefter finns det bara BlueChart G2 och BlueChart G2 Visio att köpa (och uppdatera). Om du har en äldre GPS så är det inte säkert att G2 Visio fungerar i den och du kan troligen inte utnyttja extrafinesserna i Visio. De nya sjökorten säljs bara färdigladdade på minneskort. Det finns en äldre Garminspecialminneskorttyp och en modernare kortmodell av standardmodell. vilken som fungerar för dig beror på vilken GPS-modell du har. Men du kommer att bli tvungen att köpa ett helt nytt kort, uppdatering från BlueChart till BlueChart G2 finns inte som alternativ.

Om du talar om vilken GPS-modell du har så kan du nog få råd om vilken korttyp och vilka Garminsjökort du kan använda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läste noggrannare och såg att du har en Garmin 2010. Den har Garmins unika minneskort som finns med BlueChart G2 men jag tror tyvärr att G2-korten inte fungerar i din GPS. Jag vet inte om det överhuvudtaget går att köpa Bluchart av årgång 2008 längre men det verkar ju inte så smart att uppgradera till ett 4-5 år gammalt kort. Du får nog segla vidare med dina gamla sjökort eller köpa ny GPS.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Ta med plottern till marin butiken och be dom koppla in den där och prova med ett nytt kort på plats . Då får du veta direkt om det funkar .

Mvh Torgny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...