Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
Cefalon

Lucka till kyl

Rekommendera Poster

Hej

Jag funderar på att bygga om pentryt i båten och skulle vilja hitta en färdig modul med ram till luckan över kylen. Vart kan man hitta det?

Se bilden; luckan ovan diskho. Ngt sådant letar jag efter.


Tack

post-10009230-1394237245,9856_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Är det bara luckan du letar efter vet jag inte var du skall söka men skall du ha en färdig inbyggndsenhet finns dom är

http://thermoprodukter.se/build_in_units.htm

Ring till dom om du har några frågor, det är en firma med otroligt bra kundservice! Har använt mig av dom då det krävdes massa samtal innan vi bestämnde oss för vilken kyl vi skulle ha i vårt bygge!

Lycka till!

/Tobias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aha, på det viset! Skulle ändå rekomendera dig att ringa till Themoprodukter. De vet säkert var du kan finna det!

/Tobias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du skall bygga om och isolera befintlig box kan du väl behålla luckan du har och isolera den. Limma fast ioleringsmaterial på undersidan. Kan möjligen vara lite svårt att få det tätt mot boxen beroende på att det är svårt att se höjden. Du får lita på ögonmått och lerklumpar eller liknande som krymper när du stänger luckan och sedan behåller den storlek de fått när du sedan öppnar luckan igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bäst är en luckram i teak, den är ganska enkel att göra eftersom den byggs ut-och-in. Gör den konisk och slipa in till det passar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...