valle1963 0 Postad 11 September , 2012 hejsan är det svårt att instalera en elektrisk pump istället för min mekaniska som är en md11c. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 12 September , 2012 Om du vet skillnaden på och - samt har ett kopplingsschema och/eller en multimeter så ligger svårighetsgraden på en 2a på en 10-gradig skala. Rekommenderar att du byter ut de slangar som berörs när du ändå är igång. Montera nya pumpen på lämpligt ställe, dra en jordledning till en befintlig jordplint, alternativt direkt i motorblocket. Konsultera kopplingsschema eller använd multimeter för att koppla in den nya pumpens plusanslutning på en krets som är strömförande endast när tändningen är påslagen, Själv valde jag att lägga dieselpumpens pluskabel på samma säkring som cirkulationspumpen för färskvattenkylningen Enklast och smidigast i min båt, samt om säkringen till cirkulationspumpen av någon anledning skulle gå så stannar även dieselpumpen. Visst åker jag då på en extra luftning om nåt fallerar och säkringen går, men med elpump är det en barnlek att lufta min MD6a och jag luftar hellre en extra gång än kör lite för länge utan cirkulationspump till det slutna kylsystemet. EDIT Förtydligande Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser