Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
hedlund

Rinker 266 fiesta vee Funderingar!?

Rekommendera Poster

Hej!

Är på väg att köpa båt.. Kollat på en Rinker 266 fiesta vee 97.

Vad kan jag räkna med för prestanda med en 5,7 260hp bravo3?  

Vad är en rimlig bränseleförbrukning?

Står att den är 26 fot.. Men har sett en massa längder från 8,26- 9,5m, Någon som vet exakt?

Tack för svar!

/Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle väl gissa på att den är likvärdig med min Sea ray 260 med 260hk och bravo3. Den gör ungefär 34-35 knop på topp,och lagom marschfart runt 24-25 knop. Då har jag en förbrukning på ca 2 liter distansen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det brukar vara så att just model numret på båtar , och i ditt fall 266, står för längden , alltså 26.6 tf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar :) 

Fått hör att rinker mäter bara efter vatten linjen!? Typ 26 fot i vattnet sen tillkommer det en meter till.. Där av mina funderingar. Eftersom det blir min första båt över 4m kändes 9,5 lite våldsamt ;-)

Har ni någon uppfattning om båten i övrigt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nix .. Så gör dom inte ! Top till tå är det normala . Dt som kan diffa är om badbryggan är en ditskruvad sak eller en förlängning av båten , mao samma del av båten i sig. Finns den på Blocket så kan jag kolla lite på den ? ( söker i alla fall om liknande finns :-) återkommer ....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok ...hittade den . 26.6 från top till tå ! Utrustningslistan, där saknas plottern som syns i bild , kolla ! Ny motor med 30h , en del menar \ ny motorn för dom\ kan vara en renoverad gammal motor, eller bara ett nytt block .En ny motor har redan nya limpor ... En viss skillnad men inget konstigt med det . nytt motorblock innebär att kringutrustningen monteras över till det ny blocket . Gooogla på motorblock , usa on line mm .. Så ser du vad som är \ nytt\ rent praktiskt ! Nytt b3 derv är bare de 70-75.000:- ...kolla även \ äktheten i det \ typ kvitto . MEN, 210k är mycke båt för pengarna , om allt stämmer !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Joo det är den jag tänker på!! Kollar på en wellcraft 2600 -01 oxå..(kalix)  gillar Rinkern.. Men kanske bättre planlösning på wellcraften.. men dyrare och utan vagn..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Annonsen stämde inte riktigt överens med värkligheten.. Men har en wellcraft 2600 martinique på G som är verkar fin. Vad ror ni om en sån?

Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Från 2002 är den ändrad, till det bättre ! Kolla sittplatserna ute samt även hur man kommar upp till den öppningsbara framrutan ....En till sak du bör ha med dig , kan man sitta i den bakre soffan med kapellet uppe ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra info.. jo det skiljer ju lite, men det kan jag leva med. Kapellet är alldeles nytt, men måste sys om lite för att passa.. ska göras i vinter, och då har jag ju nått att påpeka om det blir köp..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...