Halvbra 0 Postad 9 September , 2012 Hej, Skall sy upp nya dynor till båten tänkte jag. Hittade ett företag på blocket som kallar sig Yvonnes Sytjänst. http://www.blocket.se/goteborg/Batdynor_m_m_38505540.htm?ca=15&w=1&last=1 . Någon som kan rekomendera dem? /Svante Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 10 September , 2012 Sök på yvonnes sytjänst här på forumet så får du fram en del som säkert avskräcker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 10 September , 2012 Är du seriöst intresserad eller är det ett reklaminlägg? Du får ursäkta misstänksamheten men ditt första inlägg här på MG och det handlar om ett företag som det varit blåsväder om tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 10 September , 2012 Är inte ett företag som har ett bra förhållningssätt till sina kunder, gör inte heller särskilt bra jobb och tar framförallt inte kritik mot eget utfört arbete på ett seriöst sätt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 10 September , 2012 Om det nu är ett reklaminlägg så gillar jag TS nick! Detta skrivit med tanke på tidigare trådar om nämda firma. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 10 September , 2012 Jag tycker inte att S/Y Nyadynor är ett bra namn på en båt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ljunggren 0 Postad 10 September , 2012 Ja en sökning på forumet ger som tidigare nämnts svar på din fråga. ;-) Jag gav mig själv inte in i debatten när det begav sig då jag fortfarande var för irriterad men kan här ge en kort version av mina erfarenheter av nämnda företag. Sommaren 2011 bestämde vi oss för att byta dynorna i vår hyttbåt. Det är en förpik så totalt 4 dynor dynor att täcka hålet med. Gjorde mallar i papp mycket noggrant med riktning på dynor, fasning osv. Eftersom jag ville ha dynorna innan semestern blev antalet företag som kunde ta sig an jobbet begränsat och förtroendet gavs åt Yvonnes sytjänst som lovade att jag skulle ha dynorna innan utsatt tid. Jag fick också dynorna på utsatt tid. Den semestern ägnades åt att åka fram och tillbaka med dynorna för att dom inte passade, trådriktningen på tyget var olika på alla dynor, knapparna satt inte i samma höjd på dynorna osv, osv. Dom är fortfarande inte bra och saknar knapparna som jag tog bort. Inte blir det märken efter ett nålstick sa Bobban, man ser tydligt vart dom suttit fortfarande. Det positiva med Bobbans sytjänst är att du alltid är välkommen tillbaka om det är något som behöver fixas på dynorna. Dock finns det en gräns för när man tröttnar. Egentligen skulle jag vilja slänga dynorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frejo 0 Postad 10 September , 2012 Svårt att tro att det skulle vara reklam, det är ju en fråga om man kan rekommendera dem. Hur som helst, jag står också i begrepp att sy upp nya dynor, också i Göteborgsområdet, och skulle gärna vilja höra exempel på när man varit nöjd. Jag vill helst inte ha några tips om att sy själv då det inte är aktuellt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 10 September , 2012 Mitt tips är madrassfabriken, ingen egen erfarenhet men har sett jobb dem har utfört i bekantas båtar, såg mycket bra ut, vet inget om prisbilden men man bör ju ändå ta in ett par tre offerter, dock inte från Yvonnes sytjänst! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 September , 2012 Så här skriver Bobban på Yvonnes sytjänst i mail till mig: Båtdynornd ringde och sa. Om? du nu fick detta andra med. från mig, skärp dig!! Vi har INTE haft jobb under Augusti tidigare i denna omfattning som vi har i år, och detta är nog, enligt gamla kunder, tack vare all skit som skriver, det finns INGEN, möjlighet att skriva ner ett företag som 10 - 15 halvfulla individer gör på detta viset. Ju mer skit man skriver, som en kund sa, ju mer jobb får man, därför att man lägger ut namnet på företaget. Vi driver detta som en hobby och har en otrolig renome efter allt jobb vi har gjort. Efter jobbet vi gjorde till dig och din fru i din båt där allting var PERFEKT enlig eran utsago.Snälla nykra till och bete dig som en person med utbildning!! När det gäller Niklas Helgesson, uteoseglar, så förlorade han ALLA frågor hos ARN utan tvekan!!!!!!!!!! Att denna kille INTE vill gå ut med detta förstår både jag och Yvonne, HAN SKÄMS, kladdenissen, enkelt. Ha det bra, Westfjord. bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bobba 54 Postad 11 September , 2012 Klockrent att be någon nykra till och bete dig som en person med utbildning i ett mail författat på det viset! Vill också passa på att, mitt nick till trots, meddela att detta är en annan Bobban! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 September , 2012 Min vän, sansa dig nu, vi vet att du inte är Bobban...Bobban på Yvonnes sytjänst härjar i Göteborgstrakten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ljunggren 0 Postad 12 September , 2012 Som Bobban skriver: Vi driver detta som en hobby Detta blir väldigt tydligt när jag tittar på våra dynor, det ser ju ut som något jag själv skulle kunna ådstakomma utan någon utbildning(förutom syslöjd i skolan) och dessutom tydligen onykter. Ja, ni förstår nog vilken kvalitet det är på dynorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 12 September , 2012 Exakt så sa du om Yvonnes sytjänst när den debatten började, innan du som vanligt vände Kappan efter vinden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 12 September , 2012 Att ändra åsikt då man får mera info om en sak är väl knappast att vända kappan efter vinden, i detta fall hade jag hört från ett antal bekanta att dem had anlitat YS och var nöjda, men efter den gehandlingen som en anställd/ägare behandlade en missnöjd kund på forumet efter ett uselt utfört arbete med bildbevis ändrade jag åsikt, helt rätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 12 September , 2012 Du råkar inte kunna bistå med lite bilder på dina fantastiska dynor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 13 September , 2012 Tycker det är Helkass att Halvbra inte vågar stå för vad han/hon skrivit. Är det lumpet trick till reklam igen eller är du intresserad av att få svar på din fråga? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 13 September , 2012 Halvbra har inte varit inloggad här (i alla fall under sitt eget nick) sen han ställde frågan.... Jag är också nyfiken på drivkraften ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 13 September , 2012 Du gjorde samma Pudel i 0.2 frågan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 13 September , 2012 Jag vet inte vad du är för en stofil, man jag är väldigt stolt över att jag kan ändra åsikt i frågor och skäms inte ett dugg över det. Det finns betydligt fler frågor där jag har ändrat åsikt efter att ha kommit till insikt eller eftertanke, du kan ju leta i alla trådar så hittar du fler, jag blir bara stoltare ju fler du kan hitta, för mig betyder det bara att folk i min omgivning kan få mig att ändra åsikt och det är en egenskap som jag själv värdesätter mycket högt hos vänner och arbetskamrater. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Halvbra 0 Postad 14 September , 2012 Jag har övergivit det nämnda företaget. Har skickat iväg offerter till ett par andra företag i Göteborgsregionen. Man blir snabbt väldigt misstrodd på detta forumet. Bara för att man inte skriver svar på minuten efter att någon skrivit något i tråden. /Svante Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 14 September , 2012 Fast det kanske inte är så konstigt med alla turer som det varit med det företaget och inlägg här på MG som personer som på något sätt är knutna till företaget gjort. Om du tycker att du blivit missförstådd är det nog inte för att du inte svarade direkt, utan för att som din fråga var utformad lika väl kunde vara smygreklam för företaget. Det är inte ovanligt att det som senare visar sig va smygreklamstrådar är utformde på det sättet som du skrev. Du gör nog klokt i att välja en anann leverantör till dina dynor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 14 September , 2012 Ber om ursäkt Svante. Inlägget misstänkt likt andra som kör reklam här och att Yvonnes sytjänst varit i blåsvädret här. Tror du gör rätt i att kolla andra företag. Lycka till.http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/regular_smile.gif\ title=\smiley\ width=\18\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser