pismo 12 Postad 8 September , 2012 Hej. Efter att kört igenom motorn med vatten och sedan glykol, så märkte jag att styrbords sida på motorn/blocket var svår att tömma att tömma på vatten. Det i princip bara droppade från avtappningskranen. Däremot på babords sida rann det rejält ut från blocket efter att öppnat skruven. Jag petade med diverse smala verktyg, men det rann inte mer för det. När jag sedan körde igenom glykolen, så provade jag att tömma lite från blocket på den sidan som var svår att tömma, och det var perfekt blandning med Vatten/glykol som droppade ut. Borde det inte varit mest vatten som rann ut, när jag knappt fick tömt blocket innan, och vad kan det bero på att det var så svårt att tömma ? //Peter //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larban 68 Postad 9 September , 2012 Antingen är kranen igensatt av rost eller så blir det undertryck. Testa att öppna påfyllnadslocket. Kanske hade du det på när du skulle tömma? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pismo 12 Postad 9 September , 2012 Hej igen. Motorn är sjövattenkyld, så något påfyllnadslock finns inte. MVH:Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser