svenoe 4 Postad 8 September , 2012 Hej, är intresserad av en ankarfällare. Modellen Butler har funnits några år men går just nu inte att köpa. Finns det billiga alternativ? Ett kompakt ankarspel skulle kunna vara intressant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 8 September , 2012 Hur mycket pengar är du villig att max lägga? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svenoe 4 Postad 9 September , 2012 Beror på vad vi talar om. Butler kan jag köpa för deras begärda pris, kommer ej ihåg exakt men det finns en hemsida. Det har funnits ett enklare alternativ bl a på Biltema med en tamp som man drar i för att fälla en dragg som hängts i läge. Butler med Bruce-typ av ankare verkar smartare och kräver ingen förberedelse. Ett ankarspel hade jag väl egentligen inte tänkt. Det är svårt att få plats med det i en Albin 25. Akterruffen vill jag inte ta utrymme från så antingen måste det ligga på badbryggan/aktern (liten) eller dra linan under ruffens bädd och sätta spelet framför (trångt). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 9 September , 2012 Här har man monterat på en Albin 30 vet inte om man kanske kan göra likadant på en Albin 25? Här är länken http://www.marinsystem.se/albin-30-p-4540-c-730.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ossy 26 Postad 9 September , 2012 Jag köpte biltemavarianten, som dom ej har kvar i sortimentet. Finns att köpa på tool-teknik.se. Jag klippte av snöret och monterade en centrallåsmotor från bil, med en tunn, kort vajersnutt som länkarm. Då kan jag bara trycka på en knapp, när jag vill fälla ankaret. Har själv en Albin 25, funkar klockrent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svenoe 4 Postad 9 September , 2012 Intressant lösning med låsmotorn. Har funderat på om draggen möjligen kan slå i skrovet, ser möjligen ut så på tool-tekniks hemsida. Helt klart intressant! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser