Ockelbo_DC21 0 Postad 5 September , 2012 Hej Fick tidigare hjälp med storlek på propeller. Nu dök en ny fråga upp. Hur vet jag om jag har ett långt eller kort nav på drevet? Jag har ett VP280 drev. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-CC-Lancer 34 Postad 5 September , 2012 Om du har ett gängat hål i proppelleraxelns ände så passar en propp med långt nav om du också har en proppellerkona med no. 850785-7! Egentligen viktigare för dig att ta reda på vilken sorts propp du har nu, de är märkta i bakkant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ockelbo_DC21 0 Postad 5 September , 2012 Hej och tack för svar. Min prop sitter fortfarande kvar på båten så det är lite svårt att kolla vad den heter. Jag vet däremot att jag hade en distanbricka som heter 854047 tidigare då propellern byttes på varv då jag köpte båten. Distansen har jag sparat. Det känns som om det skulle vara längre nav i och med att det satt en distans, rätt eller fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-CC-Lancer 34 Postad 6 September , 2012 Låter rimligt att du hade behövt distansen vid kort nav men inte som nu med långt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser