Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
Canstren

Taskig varvtal

Rekommendera Poster

Hej alla där ute! Behöver tips. Efter första tankningen under sommaren varvar motorn med växel i endast 2500 varv. I friläge lätt till rött 4600 varv. Har rensat alla filtrar. Bytt bräslefilter. Monterat extra filter som separerar ev vatten. Fyllt på ny bränsle med stabilisator. Efter detta varvarde 3400 varv. Efter en vecka i brygga bara 2200 varv. Motorn är en OMC 5.8L V8 med 4 ports Hollyförgasare. Ska testa med en annan förgasare om det skulle hjälpa. Är det någon som har bra tips om felet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla så du inte har vatten i soppan, du kan byta hur mycket filter som helst om tanken innehåller vatten blandad soppa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har inte jätteskitig botten? Om inte så låter det lite som ett drevras. Är det gamla OMC drevet kvar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har satt en liten sak köpt på Marinshopen som hängs i tanken och ska suga upp ev. vatten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så skitig ska inte botten vara att det tar 2500 varv av motorn! Det är en original OMC drev helt genomgånget till denna säsong. Inget oljud eller annat när jag gasar med växel i. Motorn bara varvar inte!? Har tyvärr inte hunnit köra med den nya förgasaren som jag bytte till. Startade utan problem efter bytet och varvar till 4500 och det finns varv kvar på rött. Måste ut och köra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Har du hittat felet, annars kommer det ett bra tips. om du varvar i friläge så går motorn upp i varv men inte med drevet inkopplat, var det så? Hade samma fel på min omc 4,3 lit och det som hade hänt var att spjällen i bockhornet fastnat i stängt läge.

mvh kurran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...