Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Lesarach

Båtbytartankar

Rekommendera Poster

Går i båtbytartankar och det är väl Aquador 28 HT alt 28 C som är intressantast i dagsläget.

Vad har ni för erfarenheter av dessa 2.Ja 28 HT är ju snarlik 26an och den har vi ju läst om mycket här på forumet.Någon som kör C modellen här?

Synd att de på 28 HT inte behöll luckan i fören ned i ruffen..Har 3 hundar modell större

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har ett bra skarndäck på 28 HT med reling runt. Tror det funkar till hundar. Jag är oerhört glad att de tagit bort luckan. Nu är det rymligt med plats i förpiken. Tror även att nya 26 är utan lucka i fören?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den avgörande skillnaden mellan 28HT och 28C tycker jag är där bak. Visst är kojerna i mitt-kabinen olika placerade, men för de flesta så tror jag att det är användningen dagtid som spelar störst roll.

Argument för 28HTs akter -- Här i Sverige är vattnet kallt nästan jämt, vilket gör att när det blåser (nästan alltid) så är det även kallt i luften, vilket gör att för att inte frysa så håller man sig inne i båten eller sätter på sig rejält med kläder. Är man flera personer ombord så är det värt mycket att U-soffan bak i 28HT är betydligt mer rymlig. När solen skiner är det lätt att ta bort lagom mycket av kapellet. Trevligare att laga mat och bekvämare att ha köket uppe. På kvällar och morgnar har man mer plats under tak. Vid övernattning går det att bädda även i U-soffan = 2 extra bäddar.

Argument för 28C akteröver -- passar bättre för korta transporter, mer plats att röra sig på eller lasta prylar, bara att öppna och stänga skjutdörrar. Mer oöm, akterdäcket passar för fiske och hundar. Logiskt val för den som har sommarstuga på en ö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi var och kikade på en Aquador 28 C idag.Jag måste dock säga att jag blev lite besviken,var inte så som den verkar på bilderna. för akterdäcket dock.Kojerna under durken är säkerligen bra,men när durken väl är uppfälld så finns ingen användning av soffan innanför akterdörrarna..Så vi passade på och kika på en 28 HT och 33 HT,den sistnämnda blev sambons favorit direkt WOW sa hon.Kruxet är att den blir nog lite stor då det oftast är jag och lillkillen som kommer vara ute mest.Men de gånger sambon och dottern och 3 hundar följer med så blir den ju i rätt storlek.Hmmm tankeverkerkstad i helgen..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...