Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
Westfjord26

Se upp!!

Rekommendera Poster

Nedan följer ett mail jag fick via MG, se upp! Jag skriver dig efter kort läsning av din profil som fick min uppmärksamhet, bara för att du vet att jag har intresse av upprättandet av ett med dig. Detta e-postmeddelande du svarar på (emsdeborah@yahoo.com) när jag fick ditt svar Jag skickar mina bilder och berätta mer om mig, din nya vän Deborah. svara på (emsdeborah@yahoo.com)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den generella uppmaningen är att aldrig svara på, eller ens öppna, mail från okända. Det är vanligen mycket enkelt att genomskåda farliga mail eftersom de nästan alltid är skrivna på engelska, ofta ganska tafflig sådan, och innehåller uppmaningen att svara på någon mailadress. Är de på svenska så märker man direkt att det är översatt med Google Translate eller av någon med extremt dåliga svenskakunskaper.

I papperskorgen direkt, utan att öppna, är det som gäller...precis som när man får erbjudanden i vanliga brevlådan från Postkodlotteriet, div. tidningar och annat skräp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Detta kommer ej från oss. Svara eller öppna ej denna typ av mail.

Hälsningar

maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är märkligt, varje gång jag annonserar på blocket ringer det en massa skumma typer och försöker sno åt sig bil eller båt på alla möjliga sätt ... typ vi ska bara ta båten till en besiktningsman, du behöver inte följa med??!! och sen får du pengarna ... suck ... och idag fick jag ett brev att en person som skrev att en Peter men mitt efternamn hade dött i en bilolycka för 10 år sedan och att han nu hade lämnat efter sig 10 MSEK som bara ligger och väntar på mig .... om jag bara skickar in alla mina uppgifter med konton etc ..... suck ... men eftersom dom fortsätter måste det vä löna sig .... Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var jag själv som rapporterade det för att påkalla uppmärksamhet fråm admin, dum som jag var skulle jag naturligtvis skrivit det i mitt ursprungsinlägg, ursäktablush

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det förstår jag väl att det inte kommer från er, men det kom från medlemmen emsedelove och det vore väl lägligt att ta bort denna från forumet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja, ta bort och ta bort. Ju fler aktiva medlemmar desto lättare att kränga annonsplats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men Westis...  Det är väl roligt att du hittat en ny vän? En kvinna (?) dessutom. Du ska väl vara glad att du fortfarande har det cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick 14/5 ett meddelande/mail från cutebaby... Så klart man blev smickrad men meddelandet var lite väl kryptiskt så jag valde att inte svara...

Mailet enl. nedan:

---->

Meddelande från medlemmen cutebaby på maringuiden.se

(Blessing_luiz@ymail.com).

God dag kära (Blessing_luiz(at)ymail.com)
Hur gör du idag? Jag hoppas fine.My heter välsignelse, såg jag din mail idag () och jag blev intresserad i dig, kommer jag också vilja veta dig mer, och om du inte har något emot jag kommer att gilla dig att skicka ett mail till min e-postadress så att jag kan ge er min bild för dig att veta vem jag am.Here är min e-postadress (Blessing_luiz vid ymail.com) Jag tror att vi canmove härifrån! jag väntar på ditt mail till min e-postadress ovan ....... (kom ihåg avståndet eller färg spelar ingen roll ens vår ålder diffrent, men frågor kärleken mycket i lifebecause jag har något mycket viktigt att berätta för dig, kontakta mig med den här e-postadressen ... ............... (Blessing_luiz@ymail.com)

Good day dear,(Blessing_luiz(at)ymail.com)
How are you doing today?I hope fine.My name is blessing,i saw your email today ()and i became intrested in you,i will also like to know you the more,and if you dont mind i will like you to send an email to my email address so i can give you my picture for you to know whom i am.Here is my email address(Blessing_luiz at ymail.com) i believe we canmove from here!I am waiting for your mail to my email address above.......(Remeber the distance or colour does not matter even our age diffrent but love matters alot in lifebecause i have something very important to tell you, please contact me with this e-mail address ..................(Blessing_luiz@ymail.com)

Vill du svara användaren så klicka här.

Om maringuidens mailfunktion

Alla medlemmar har möjlighet att skicka ett meddelanden till varandra. Dessa meddelanden skicka s via våra egna servrar och garanterar att din mailadress ej exponeras. Varken för användare på maringuiden.se eller för robotar/spindlar som fiskar efter mailadresser på nätet.

Vänliga Hälsningar maringuiden.se Sedan 1996

<---

Jag tror nog allt att det var en liten robot-/spindeltjej som var ute och fiskade..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...